پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

کوثری: ایران مذاکره مستقیم با آمریکا ندارد

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 452928
رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس وین برای حل بحران سوریه، گفت: ایران غیر از موضوع هسته‌ای مذکره‌‌ای با آمریکایی‌ها ندارد.
به گزارش جهان،‌ اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست وین و گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا در موضوع سوریه، گفت: همانطور که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند، ایران به غیر از موضوع هسته‌ای، به هیچ وجه در موضوع دیگری با آمریکا مذاکره‌ای نمی‌کند.

وی افزود: رسانه‌هایی که چنین مطالبی را مطرح و عنوان می‌کنند که ایران در حاشیه اجلاس وین درباره حل بحران سوریه به طور دوجانبه مذاکره‌ای با مقامات آمریکایی داشته است، باید گفت که اینها چون خودشان را وابسته به بیگانگان می‌دانند، چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران، خارج از چارچوب هسته‌ای به هیچ وجه با آمریکا مذاکره و گفت‌وگوی مستقیمی ندارد، اظهار داشت: در موضوع سوریه، آمریکایی‌ها و همپیامانش که در اجلاس‌های گذشته ایران را دعوت نمی‌کردند، خودشان از طریق روسیه وارد و متوجه شدند که بدون حضور ایران نمی‌توانند در سوریه به نتیجه برسند.

کوثری افزود: این طور نیست که ایران مذاکره در جمع و اجلاس، در موضوع سوریه را نپذیرد، اما به هیچ وجه این موضوع در مذاکره مستقیم با آمریکا مطرح نشده است، لذا اینکه بعضی از رسانه‌های داخلی هم این چنین مطرح می‌کنند که ایران و آمریکا مذاکره مستقیم درباره سوریه داشته‌اند، نشان‌دهنده ضعیف‌النفس بودن‌ آنها است که همیشه می‌خواهند خودشان را تابع یک قدرت بزرگ و شیطان بدانند، لذا اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز آمریکایی‌ها و همپیمانش برای حل بحران سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند بحران سوریه را حل و فصل کنند و به نقش بارز ایران برای حل این موضوع پی برده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *