جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح کنگره آمریکا درباره ارزیابی راهبرد ایران

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 324021
این لایحه پیشنهاد می‌دهد گروهی برای ارزیابی راهبرد ایران تشکیل شود. اعضای گروه ارزیابی راهبرد ایران، ۱۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به سفر، بحث، و تحقیق پیرامون چشم‌انداز عبور از تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام کنند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، لایحه ای توسط دموکرات‌ها برای بازبینی، ارزیابی، و انجام توصیه‌های لازم با توجه استراتژی فعلی ایالات متحده در قبال دولت ایران به کنگره ارسال شده است.

این لایحه توسط تعدادی از قانون گذاران امریکایی برای فشار بر تشدید تحریم‌ها ارائه شده است و مبتنی بر این هشدار است که ایران می‌تواند در هر نقطه‌ای از دو هفته تا یک ماه اقدام به ساخت بمب کند.

این لایحه پیشنهاد می دهد گروهی برای ارزیابی استراتژی ایران تشکیل شود. اعضای گروه ارزیابی استراتژی ایران، ۱۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به سفر، بحث، و تحقیق پیرامون چشم انداز عبور از تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام کنند.



طبق این لایحه، اعضا حداکثر ۱۲۰ روز فرصت دارند تا سیاست جاری آمریکا نسبت به ایران را آزموده و توصیه‌های لازم را به رئیس جمهور و اعضای کنگره برای تغییر رژیم تحریم‌هایی که احتمال حل مسالمت‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهند ارائه کنند.

این گروه همچنین باید نسبت به بازبینی استراتژی ایالات متحده در قبال تهدیدهای ایران و ارائه‌ی توصیه‌های لازم اقدام کند.

بنا به این لایحه رئیس جمهور باراک اوباما ۳۰ روز فرصت دارد تا نسبت به بازبینی و پاسخ به هر گزارش و توصیه‌ی صادر شده از سوی گروه، اقدام کند.»

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن خواستار تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا زمان نامعلوم نیست. جی کارنی گفت: کسی پیشنهاد تاخیر نامعلوم برای تحریم‌های جدید را نداده است، زیرا ممکن است در این پروسه به جایی برسیم که تحریم‌های اضافی لازم و حتی مفید باشند.

کارنی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) گفت که پنجره (مذاکرات) تا ابد باز نیست و ما منتظریم ببینیم می‌توانیم به پیشرفتی دست یابیم یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *