چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

درخواست الازهر برای حمایت از مسجدالاقصی

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 452097
شیخ الازهر امروز دوشنبه بار دیگر با ایده صهیونیست ها درباره تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی مخالفت کرده و حمایت از این مسجد مقدس در برابر تجاوزات صهیونیست ها را خواستار شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم خبرداد: در بیانیه صادره از الازهر آمده است که شیخ احمد الطیب امروز دوشنبه در قاهره میزبان محمود الهباش مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی بود.
 
در این دیدار تحولات فلسطین به خصوص حوادث قدس اشغالی مورد بررسی قرار گرفت.
الطیب از آنچه که «کشورهای دوستدار صلح» خواند برای ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات مکرر صهیونیست ها درخواست کرد.
 
وی گفت که با ایده تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی مخالف است زیرا این مسجد یک مسجد اسلامی است و غیر مسلمان حق به جا آوردن مراسم های عبادی خود در آن را ندارد.
 
رژیم صهیونیستی تصمیم دارد علاوه بر تقسیم مکانی مسجد الاقصی و اختصاص بخشی از آن برای یهودیان، ساعات و زمان های ورود به این مسجد را بین مسلمانان و یهودیان تقسیم نماید.
 
این در حالی است که انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری (26 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت و تا کنون نظامیان صهیونیست 60 فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده و تعداد زیادی از فلسطینیان را زخمی کرده اند. 
 
بنا به عقیده ناظران سیاسی این خیزش مردمی فلسطینیان و انتفاضه قدس یک اتفاق ناگهانی نبوده است بلکه نبودن افق سیاسی، وجود خفقان و محاصره ظالمانه، اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، یورش های مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، ساخت دیوار حایل، یهودی سازی قدس و استمرار تجاوزات علیه اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی منجر به آغاز این انتفاضه و خیزش مردمی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *