جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دخالت آمریکا در راستی‌آزمایی هسته‌ای ایران

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 440615
یک مقام آمریکایی می‌گوید دولت کشورش به نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در امر راستی‌آزمایی از سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ کمک خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه درباره نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستی‌آزمایی از سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفته دولت کشورش کمک‌های لازم را به این نهاد بین‌المللی خواهد رساند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه‌ای هزینه اضافی مورد نیاز این نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل برای راستی‌آزمایی از «برجام» را سالانه ۹.۱ میلیون دلار برآوردکرده است.

یک مقام دولت آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده روز دوشنبه به این روزنامه گفت دولت باراک اوباما، رئییس‌جمهوری آمریکا جهت تضمین اینکه آژانس «تمام منابع و قابلیت‌های مورد نیاز را در اختیار دارد» با آن همکاری خواهد کرد.

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا پیشتر تهدید کرده بود تلاش خود را برای قطع کمک‌های مالی کشورش به آژانس قطع خواهد کرد.

شورای حکام آژانس قرار است روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان امضای «برجام» تشکیل جلسه دهد. منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند در این نشست درباره روش‌های تأمین منابع مالی برای آژانس جهت اجرای سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ بحث و تبادل نظر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *