جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

جوسازی تازه واشنگتن درباره اخبار محرمانه در پارچین

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 437241
پایگاه بلومبرگ مدعی شده است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به اعضای کنگره گفته‌اند که ایران در حال فعالیت‌هایی در پارچین است.
جوسازی تازه واشنگتن درباره اخبار محرمانه در پارچین
به گزارش جهان به نقل از فارس، با نزدیک شدن به موعد اجرا و یا عدم اجرای توافق و در حالی که کنگره هنوز میان رأی و یا عدم رأی به برجام مردد مانده، رسانه‌های آمریکا موج دیگری از اخبار مبتنی بر مقامات آگاه و اطلاعات محرمانه را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران منتشر کردند.

پایگاه بلومبرگ امروز در خبری به نقل از مقامات اطلاعاتی، گفته که اطلاعاتی‌ها به کنگره رفته و اسنادی محرمانه در خصوص فعالیت‌های ایران در پارچین به آنها نشان داده‌اند.

بر اساس ادعای منابع اطلاعاتی بلومبرگ، در این اسناد تصاویر ماهواره‌ای از پارچین نشان داده و ادعا شده است که ایران در حال فعالیت‌های ساخت و ساز در این مرکز است. این مقامات مدعی شده‌اند که این فعالیت‌ها احتمالا با دسترسی احتمالی آژانس به این سایت، در ارتباط است.

بحث پاکسازی سایت‌های ایرانی از شواهد فعالیت‌های غیرقانونی، پیش از این نیز در خلال جلسات استماع کنگره مورد بحث قرار گرفته بود و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و چهره فنی هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی بارها گفته بود که شواهد فعالیت‌های مرتبط با اورانیوم غنی شده به صورت ذرات میکروسکوپی سال‌ها باقی می‌ماند و قابل پاکسازی نیست.

بازرسان آژانس تاکنون دو بار به سایت نظامی پارچین رفته‌اند اما هرگز مدرکی دال بر فعالیت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای در آن، نیافته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دبه
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی‌ها مغرضانه رفتار می کنند اجرای برجام باید همزمان باشد و برداشتن تحریم نباید منوط به گزارش آژانس می شد
دبه دبه