جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

بازگشت ۵۰۰ زن زندانی به آغوش خانواده

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 432117
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: در دوره سوم شورا پس از مصوب شدن رقم یک میلیارد برای زنان زندانی غیر عمد ۵۰۰ زن توسط ستاد دیه آزاد شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معصومه آباد در یکصدو شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد اظهار داشت: در دوره سوم شورا پس از مصوب شدن رقم یک میلیارد برای زنان زندانی که غیر عمد در زندان به سر می‌بردند ۵۰۰ زن توسط ستاد دیه آزاد شده و خود و خانواده‌هایشان از آن رقم که از محل ماده ۱۷ پرداخت شد، بهره‌مند شدند.

وی افزود: طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد در شورای سوم نیز بررسی شد بنابراین ضمن اینکه ۲۶ نفر از اعضا آن را امضا کرده‌اند لزومی بر تاکید اهمیت آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: امضای دو فوریت طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون غصب به این دلیل است که چارچوب آن یعنی اولویت‌ها، سقف اعتبار و شرایط جرم در بند بند طرح مشخص شده است.

آباد در پایان گفت: این مصوبه می‌تواند اتفاق خوبی را برای خانواده‌ها در آستانه عید فطر رقم بزند و از بروز کودکان کار و موضوعاتی که بر اثر عدم حضور مادر رخ می‌دهد پیشگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
خدا شکر که در کشور ما خیران دلسوزی وجود دارد وکمک کردند تا این زندانیها آزاد شوند درود خدا براین خیران بری سلامتی خودشان وخانوادشان صلوات