سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سامانه‌ای برای حل مشکلات زنان و خانواده

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 487660
مشاور امور زنان و خانواده وزارت اقتصاد با بیان اینکه سامانه ۱۰۱ حلقه مفقوده حل مشکلات زنان است، گفت: زنان از هر قشری می توانند به این سامانه اعتماد كرده و مطالبات خود را بیان کنند.
به گزراش جهان، فرزانه دهنادی در گفتگو با مهر، افزود: سامانه ۱۰۱ همان حلقه مفقوده ای است که برای سالهای طولانی از آن غافل بوده ایم و در حال حاضر معاونت زنان ریاست جمهوری آن را راه اندازی كرده و افراد در دورترین نقاط كشور می توانند مشكل و درخواست خود را از طریق آن حل كنند.

دهنادی با اشاره به اینكه برخی از زنان طرح ها و ایده های خیلی خوبی دارند كه می توانند آنها را به منصه ظهور برسانند، گفت: این قشر از جامعه می توانند علاوه بر دریافت مطالبات خود، درباره موضوعات مختلف جامعه كه به بهتر شدن آن كمک می كند پیشنهاد دهند.

وی با بیان اینکه زنان باید به صورت برابر در روند توسعه كشور نقش داشته باشند، اظهار كرد: زنان كشور در گذشته آن طور كه باید و شاید در طرح های ملی حضور موثری نداشتند و این موضوع امروز توسط معاونت امور زنان مطرح شده و این قشر از جامعه توسط این پایگاه قانونی می توانند فرصت مساوی در آموزش، اشتغال، گردآوری اطلاعات، حمایت از تشكلها را داشته باشند و مواضع رسمی خود را شفاف اعلام  و مطالبات خود را درخواست كنند.  

دهنادی با اعلام اینکه آموزش دادن زنان هدف اصلی این سامانه است، تصریح كرد: این سامانه اولویت نخست خود را آموزش و در راستای حل مشكلات خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و ... زنان قرار داده است تا به این وسیله بتواند حجم نگرانی و تشویش آنها را كاهش داده و بر بهره وری زنان بیفزاید.

نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در امور زنان ریاست جمهوری اعلام كرد: سامانه پیامکی ۱۰۱ با اقدامات مفیدی كه در دستور كار خود دارد می تواند در آینده بسیار مثمر ثمر باشد و روش های مترقی تری را برای زنان رقم بزند.

دهنادی با اشاره به اینکه زنان بی سرپرست و بدسرپرست باید در اولویت این سامانه قرار بگیرند، گفت: معاونت امور زنان می توانند مطالبات این قشر زنان را به دستگاه های مختلف كشور اعلام كنند و در راستای حل مشكلات آن قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه فرصت بسیار خوبی را برای حل و شناسایی مشكلات فراهم كرده است، بیان كرد: در این سامانه باید حساسیت نسبت به رفع مشكل فراهم شود. بر این اساس معاونت امور زنان باید دغدغه ها و مطالبات ارسال شده را توسط تیم كارشناسی و متخصص خود، طبقه بندی و كارشناسی كرده و به بخش ها و دستگاه های ذیربط برای حل مشكلات آنها ابلاغ كند.

دهنادی با اعلام اینکه فضای نقد به بهتر شدن موضوعات كمک می كند و می تواند بسیار سازنده و اثربخش باشد، گفت: من با نقد منفی مخالفم. سامانه ۱۰۱با روند خیلی خوب و مثبتی در جهت رفاه حال بانوان كشور طراحی شده است كه متاسفانه برخی از افراد با نگاه نقادانه منفی به این امر می نگرند. البته باید در نظر داشت كه نقد را با بهانه گیری یکسان فرض نكنیم.

وی در پایان خاطرنشان كرد: امیدواریم كه در آینده معاونت امور زنان در جهت افزایش تاثیرگذاری این سامانه گام های موثرتری بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *