چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۷
۱۶

علت خودکشی خلبان سعودی چه بود؟

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 429404
منابع خبری از خودکشی یک خلبان سعودی که در بمباران مناطق مسکونی یمن از جمله صنعاء شرکت کرده بود، پس از مشاهده اجساد کودکان یمنی خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبکه المستقله به نقل از منابع آگاه در دربار سلطنتی آل سعود از خودکشی یک خلبان شرکت کننده در بمباران صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

به گفته این منابع، محمد عمرالعنزی افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عربستان که در بمباران صنعاء مشارکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر کشتار کودکان یمنی و اجساد آنها و خانه های ویران شده، دست به خودکشی زد.

این خلبان از کشتار مسلمانان ابراز انزجار و اذعان کرده است ما مرتکب گناه شده ایم و معنای اسلام واقعی را فراموش کرده ایم، ما در کنار جنگنده های مسیحی، برادران و خواهران مسلمان خود را به قتل می رسانیم.

این خلبان سعودی در برخی حملات هوایی عربستان به مناطقی در یمن مشارکت کرده بود که پس از دیدن تصاویر و ویدئوهای اجساد تکه تکه کودکان یمنی که در نتیجه این حملات به شهادت رسیده بودند، دست به خودکشی زد.

العنزی در نامه ای که پیش از دست زدن به خودکشی برای دوستانش نوشت و برخی رسانه ها آن را به مثابه وصیت نامه وی اعلام کرده اند، نوشته بود پس از بمباران صنعاء پایتخت یمن و مشاهده تصاویر و فیلم های مربوط به اجساد تکه تکه شده کودکان یمنی، دچار عذاب وجدان شده است.

وی تاکید کرده است جنگ علیه یمن، جنایت بزرگی علیه مردم بیگناه و بی دفاع است. ما اسلام را فراموش کرده ایم و مجبور شده ایم خون مسلمانان را در کنار خلبانان مسیحی و یهودی بر زمین بریزیم.

العنزی در ادامه خاطر نشان کرده است محمد بن سلمان(جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی) ما را وارد یک جنگ شکست خورده کرده است. من نمی فهمم چرا باید منافع کشورمان را به دستور آمریکا و یهود(رژیم صهیونیستی) به خطر بیندازیم.

وی تاکید کرده است محمد بن سلمان، بر پادشاه(سلمان بن عبدالعزیز) مسلط شده و پادشاهی سعودی را به سمت یک بحران تمام عیار سوق داد ه است.

این خلبانی که به خاطر عذاب وجدان ناشی ازمشاهده تصاویر اجساد تکه تکه کودکان بیگناه یمنی خودکشی کرده است، در ادامه نوشته است در مقابل خودم هیچ راهی جز مرگ برای خلاص شدنم نمی بینم، زیرا اگر زنده باشم، مرا مجبور خواهند کرد که بار دیگر در کشتار مردم یمن شرکت کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدارحمتش کنه که بالاخره به ظلم ظالم اعتراض کرد مرد
خدا لعنتش کنه
دیده کلی بی گناه را کشته، وجدانش درد گرفته، فرقش با بقیه خلبان ها این بوده که اول وجدانشون را نکشته بوده، مجبور شد خودش را بکشه
بیچاره!
تو که میخواستی خودتو بکشی میرفتی کاخ سلمان خان رو بمبارون میکردی . لااقل اینطور یه کم بار گناهت سبک میشد !
United States
نمیشد خانواده اش رو تکه تکه میکردند حرامیان سعودی مثل صدامیان وحشی هستند
باز هم دلیل و مجوزی برای خودکشی نمیشه
برای جبران مافات می تونست بمونه و در یکی از ماموریتهاش سر هواپیماش رو کج کنه و ریاضو رو سر شاهزاده ها خراب کنه....
نیما راسخ
عجب آدم احمقی بوده است....برای جبران مافات و حتی جاودانه شدن در تاریخ ، با حمله ی استشهادی به کاخ ملک سلیمان دیوصورت و عفریت سیرت می توانست اقدامی بایسته کند.
ثمن
بالاخره یک سعودی فهمیده پیداشد!!!!!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آخه تو که می خواستی خودت را بکشی، لااقل، با هواپیما و بمب هایت می زدی به کاخ این سلطان و پسرش و به شهادت نائل می شدی!! این را نوشتم برای راهنمایی خلبان های بعدی
ﻋﻠﻲ
Australia
ﺑﻠﺨﺮﻩ ﻳﻚ ﻣﺮﺩ ﺗﻮ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﭘﻴﺪا ﺷﺪ
یک انسان، والا که اینا کلا نامردند
ح.ک
Iran, Islamic Republic of
وجدان های بیمار هنوز بیدارند
Iran, Islamic Republic of
خودکشی که بار گناهش رو کم نمی کنه باید می رفت و با هواپیماش به کاخ پادشاه ظالم می زد این طوری دنیا رو از وجود یه عده انسان کثیف و خونخوار راحت می کرد.
بهتر نبود كار خالد اسلامبولي را مي كرد؟؟؟؟؟؟؟
بنده خدا اگه دنبال راه خلاصی میگشتی که بدتر خودتو گرفتار کردی؟! خودکشی تازه اول بدبختیه! تمرد و مبارزه میکردی نهایتش میکشتنت و با فیض شهادت هم خلاص میشدی و هم سعادتمند
خدایا از سر گناهانش بگذر و فضل و رحمتت رو شامل حالش کن نه عدلت رو