چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲

یک ایده جالب برای صرفه جویی در مصرف آب

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 415199
ما با یک مشکل مواجهیم و آب تصفیه شده گران است و ما نیازمند ایده هایی برای حفظ و حراست از آن هستیم. در این مطلب قصد داریم در مورد آب اتلافی در زمان دوش گرفتن صحبت کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر؛ هر بار که دوش می گیرید مواقعی پیش می آید که ذهن تان در این بین به همه چیز فکر می کند جز اتلاف آب. اما کسی نمی داند چه مقدار آب در هر مرتبه استحمام به هدر می دهد، زیرا حلقه بازخوردی در دوش تعبیه نشده است. از این جهت، افزودن یک بازخورد کوچک، می تواند ایده جذابی جهت ترک عادات اسراف گونه مصرف کنندگان باشد.

ایده به این گونه مطرح شده که سرشیر دوش بر اساس میزان آبی که از آن ریخته می شود، تغییر رنگ دهد. می توان بوسیله لامپ هایLED، آب ریخته شده از دوش را به صورت رنگیدرآورد؛ مثلا در ابتدای استحمام،این آببه رنگ آبی بوده و رفته رفته با افزایش مصرف به رنگ های بنفش، نارنجی، زرد و قرمز درآید تا اینگونه به فرد اخطار داده شود که میزان آب مصرفی توسط وی بالا رفته است.این اتفاق آزاردهنده نخواهد بود اما کافیست تا شما را نسبت به آب ریخته شده حساس نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *