چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۳

چطور ۱۰۰ لیتر از مصرف روزانه آب بکاهید؟

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 437355
در حالی که در زمان پیک مصرف آب در تابستان، به طور متوسط سرانه مصرف آب شرب در کلانشهرهای ایران به ازای هر نفر حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ لیتر در شبانه روز آب است، می توان با دقت در میزان مصرف در بخش های مختلف این رقم را حدود ۱۰۰ لیتر کاهش داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مصرف آب در بخش خانگی و تجاری که با آب تصفیه شده با استانداردهای شرب صورت میگیرد، یکی از بخش های مصرف آب در کشور است که هیچگونه رعایتی در روند مصرف درست آن صورت نمی گیرد. ایران برخلاف بسیاری از کشورهای پرمصرف در منطقه ای معتدل و پرآب واقع نشده؛ بلکه در زمره کشورهای خشک و نیمه خشک جهان محسوب می شود. علاوه بر این، قرارگیری کشورمان در کمربند خشکسالی خاورمیانه و شمال آفریقا بر شدت بحران دسترسی به منابع آبی در ایران می افزاید.

مردم ایران با مصرف بی پروای آب در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب، با دست خود آینده پرچالشی را در زمینه آب برای کشور رقم می زنند. در حالی که هم اکنون متوسط مصرف روزانه آب شرب در جهان به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر است، در تابستان سال جاری تا امروز هر ایرانی ساکن در کلانشهرهای کشور، به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۳۰ لیتر آب شرب در شبانه روز مصرف کرده است.

می توان با دقت در میزان مصرف در بخش های مختلف این رقم را حدود ۱۰۰ لیتر کاهش داد.

        به جدول زیر نگاه کنید:
نوع مصرف میزان مصرف
استحمام ۴۳ لیتر
نظافت خانه و ابیاری باغچه ۸.۵ لیتر
دستشویی ۲۶ لیتر
کولر و تهویه ۴.۵ لیتر

لباسشویی
۱۷.۵ لیتر
 
پخت و پز

 ۱۳ لیتر
ظرفشویی
 ۱۳ لیتر
آشامیدنی و غیره ۴.۵ لیتر

این جدول که بر اساس مصرف آب هر نفر در شبانه روز تنظیم شده، در صورت رعایت، سرانه مصرف آب خانگی را به ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر می رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما بخش کشاورزی رو اصلاح کنید بعد به دنبال بخش خانگی باشید البته این رو هم به یاد داشته باشید که اص اف در هر حالت بد است
United Kingdom
تا وقتی سازمان آب دستشویی هارو آب شرب قرار میده وضع همینه ... بیشتر مصرف خانگی استفاده از آب غیر شربه (حمام دستشویی ظرفشویی لباسشویی ووو) ما میتونیم آب شرب رو جیره بندی کنیم و برای آب غیر شرب هزینه بگیریم اون موقع همه قناعت میکنن ..
آیا می دانید هر کولر ساعتی 20 لیتر آب مصرف می کند ؟؟؟؟
پس می توان با مدیریت بیشتر آب کمتری مصرف کرد