جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

پیشنهادی که وزیر خارجه اردن به ایران داد

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 411374
یک پایگاه خبری گزارش داد که وزیر امور خارجه اردن در خلال سفرش به تهران به مقامات کشورمان پیشنهاد داده تا مذاکراتی موسوم به «گفت‌وگوهای ایرانی-عربی» برگزار شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری رای الیوم گزارش داد که ناصر جودة وزیر امور خارجه اردن در خلال سفرش به تهران به مقامات ایرانی پیشنهاد داده تا مذاکراتی موسوم به «گفت‌وگوهای ایرانی-عربی» در اتحادیه عرب برگزار شود.

بنابراین گزارش، ناصر جودة در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود گفته است، « خوب است که اتحادیه عرب گفت‌وگوهای ایرانی-عربی را همانند گفت‌وگوها با دیگر کشورهای جهان برگزار کند».

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد که در شرایط کنونی تروریسم و افراط گرایی شیعه و سنی را در منطقه هدف قرار داده است و باید ثبات سیاسی و امنیتی در سریعترین زمان ممکن به منطقه بازگردد.

وی در این دیدار که اولین سفر یک وزیر امور خارجه اردن پس از ۸ سال به تهران بود، تاکید کرد که «گفت‌وگو با برادران ایرانی درباره مسائل منطقه از نظر ما امری مهم است».

وزیر خارجه اردن که شامگاه جمعه وارد تهران شد و علاوه بر ظریف با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز دیدار داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
پیشنهاد مشکوکی است. می خواهند القاء کنند ایران یکی از مشکلات همه عربهاست! در درضمن نوعی اتحاد را بین خودشان در مقابل ایران نشان دهند. تصور کنید که ایران دارد با 5+1 مذاکره می کند و از آن طرف با اتحادیه عرب هم مذاکره کند این تصویر ایجاد می شود که ایران تبدیل به مشکلی فراگیر در دنیا شده است. ایران با کشورهای عربی فقط دو جانبه مذاکره می کند آن هم اگر صلاح بداند.