جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تکذیب خبرسازی CNN درباره ایران توسط اردن

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 426448
وزیر اوقاف اردن اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره درخواست ایران از اردن برای برگزاری سفرهای زیارتی از ایران به اردن واقعیت ندارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «هایل داوود» وزیر اوقاف اردن اخبار منتشر شده درباره درخواست ایران از این کشور برای ساخت حسینیه و اختصاص سفرهای زیارتی به در اردن را تکذیب کرد.

پیشتر شبکه خبری «سی ان ان»، مدعی شده بود که مقامات اردنی درخواست ایران برای ساخت حسینیه و سفرهای زیارتی به اردن را رد کرده‌اند.

این در حالی است که وزیر اوقاف اردن ضمن رد این ادعا تأکید کرد که شرایط فعلی کشور و منطقه برای باز شدن فضای سفرهای زیارتی برادران ایرانی به اردن مناسب نیست.

وی افزود: هیچ درخواست مکتوبی از مقامات ایران در این زمینه دریافت نکرده‌ایم و آنها تقاضای برگزاری سفرهای زیارتی به اردن را نداشته‌اند که بخواهد از سوی مقامات اردنی رد شود.

وزیر اوقاف اردن در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر در آینده ایران چنین درخواستی از اردن داشته باشد پاسخ این کشور چه خواهد بود گفت: ما با مسلمانان بدون در نظر گرفتن گرایش‌های مذهبی‌شان به عنوان یک امت اسلامی برخورد می‌کنیم و به دنبال نزاع‌ها و تنش‌های طائفه‌ای و مذهبی نیستیم و تلاش ما در راستای وحدت همه جریان‌ها و مذاهب اسلامی است.

وی همچنین از دیگر کشورهای اسلامی خواست این روش را در پیش بگیرند و اجازه ندهد مذاهب و طائفه‌ها به ابزاری برای تخریب منطقه تبدیل شود.

مزار «جعفر بن ابی طالب» برادر امام علی (ع) در شهر المزار جنوبی در استان الکرک [۱۴۰ کیلومتری امان] واقع شده است که از اهمیت خاصی نزد شیعیان برخوردار است، اردن علاوه بر آن مزار چندین صحابی پیامبر (ص) را در خود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *