دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اردن سفیر خود را از تهران فراخواند

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 485906
اردن در اعتراض به آنچه اقدامات مداخله جویانه ایران خوانده، سفیر خود را از تهران فرا خواند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه "الغد الاردنی" خبر داد، اردن در اعتراض به آنچه اقدامات مداخله جویانه ایران خوانده، سفیر خود را از تهران فراخواند.

"محمد المؤمنی،" وزیر اطلاع رسانی اردن مدعی شد: پس از اعلام توافق در خصوص برنامه هسته ای که میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 به امضا رسید، دولت اردن از آن حمایت کرد؛ با این امید که این توافق مقدمه ای برای تقویت روابط عربی- ایرانی بر اساس اصل حسن همجواری و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها شود. اما پس از مدتی که از این توافق سپری شد، شاهد مواضعی از سوی دولت ایران بودیم که با آرزوهای ما مطابقت نداشت؛ مواضعی که از سوی مسئولان (ایرانی) صادر می شد. رفتارها و گفتارهایی که مداخلات غیر قابل پذیرش در امور داخلی کشورهای دوست عربی و به خصوص کشورهای حوزه خلیج (فارس)به حساب می آمد.

وزیر اطلاع رسانی اردن در ادامه ادعاهای خود گفت: پس از حملاتی که به سفارت کشور دوست- عربستان- در تهران و کنسولگری آن در مشهد وارد شد، با احضار سفیر ایران در امان (پایتخت اردن)، اعتراض و محکومیت شدیدمان را در خصوص نقض توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک به ایران اطلاع دادیم و خواستار توقف کامل مداخلات در امور کشورهای عربی و احترام به حاکمیت کشورها شدیم؛ اما پاسخی از سوی دولت ایران درباره این درخواستها و درخواست اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی دریافت نکردیم و ایران به راه خود بدون تغییر آن ادامه داد.

وی در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: در سایه این واقعیت ها، دولت اردن به این نتیجه رسید که ضرورت دارد اقدامی اتخاذ شود. از این رو تصمیم به فراخواندن سفیر اردن در تهران به منظور مشاوره گرفته شد و به همین خاطر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و امور مهاجران از سفیر کشورمان در تهران خواست به پایتخت بازگردد.

این اقدام اردن در حالی انجام می شود که روز گذشته نیز پارلمان عربی مدعی مداخله ایران در امور کشورهای عربی شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *