چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

بریتانیا انتقال قدرت به اسکاتلند را کلید زد

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 403388
دولت بریتانیا انتقال تاریخی قدرت به اسکاتلند را از روز گذشته رسما آغاز کرده تا به قول خود برای متقاعد کردن اسکاتلندی‌ها در رد استقلال از بریتانیا عمل کند.
به گزارش جهان به نقل از رویترز، در حالی که احساسات ملی گرایانه در اسکاتلند همچنان رو به افزایش است، دولت بریتانیا تصمیم گرفته است تا برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند به قول های قبلی خود در انتقال قدرت، عمل کند.

طرح دولت بریتانیا برای انتقال قدرت به اسکاتلند قرار است پس از انتخابات سراسری ۷ می (۱۷ اردیبهشت ۹۴)، عملی شود. اجرای این طرح سیستم دولتی به شدت متمرکز بریتانیا را تضعیف خواهد کرد. این اقدام با مخالفت منتقدانی روبرو شده است که معتقدند اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به اسکاتلند، سرآغازی برای پایان بریتانیای متحد خواهد بود.

سیاستمداران ارشد ولز و ایرلند شمالی نیز خواستار اقدامات مشابهی در اعطای اختیارات و قدرت از سوی دولت بریتانیا شده اند و این مساله آینده سیاسی ششمین اقتصاد بزرگ جهان را با ابهام روبرو کرده است.

همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سپتامبر گذشته برگزار شد ولی اکثر شرکت کنندگان در این همه پرسی با استقلال اسکاتلند مخالفت کردند.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت بریتانیا، اسکاتلند از این پس قادر خواهد بود تا نرخ مالیات بر درآمد و هزینه های رفاهی را تعیین کرده و اختیاراتی را در خصوص اصلاحات ساختارهای پارلمان این کشور خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *