جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

لندن خطاب به اسکاتلندی‌ها: رفراندوم دوم را فراموش کنید!

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 501166
دولت انگلیس به اسکاتلند اعلام کرد باید هرگونه امیدواری برای برگزاری دومین رفراندوم استقلال پیش از 2020 را کنار بگذارد.
لندن خطاب به اسکاتلندی‌ها: رفراندوم دوم را فراموش کنید!
به گزارش جهان نيوز ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به روزنامه هرالد در پاسخ به این سوال که آیا دولت لندن روند برگزاری رفراندوم جدید استقلال در اسکاتلند را تسهیل می‌کند یا خیر، گفت: نه هرگز، آنها باید چنین چیزی را فراموش کنند.
وی با اشاره به این مساله که نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند باید به رفراندوم ناکام 2014 این منطقه احترام بگذارد که در آن 55 درصد از اسکاتلندی مخالف و 45 درصد موافق استقلال بودند و همچنین رای 2016 انگلیسی‌ها به بریگزیت گفت: این دستور کار دو طرفه است. هم بریگزیت و هم رای منفی اسکاتلندی‌ها به استقلال این منطقه از انگلیس. استورجن باید به تصمیم اسکاتلندی‌ها به ماندن در داخل بریتانیا در سال 2014 و هم تصمیم برای ترک انگلیس از اتحادیه اروپا احترام بگذارد.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس مکررا گفته که ضرورتی برای برگزاری رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند وجود ندارد اما استورجن هشدار داده که برنامه‌های بریگزیت در دولت لندن می‌تواند اسکاتلندی‌ها را مجبور کند که رای گیری دیگری بر اساس تغییر شرایط و اوضاع از 2014 انجام دهند.
رای گیری 23 ژوئن 2016 به نفع بریگزیت آینده بریتانیا را زیر سوال برده چون انگلیس و ولز به بریگزیت رای دادند درحالیکه اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند.
این اظهارنظر از سوی وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح شده که احتمال دامن زدن به تنش‌های ملی‌گرایانه را در اسکاتلند بیشتر می‌کند. استورجن نیز گفته که هرگونه تلاش از سوی دولت لندن برای بلوکه کردن رفراندوم دوم می‌تواند اقدامی خطرناک و فاجعه آمیز باشد.
درحالیکه استورجن می گوید به دنبال استقلال اسکاتلند است اما از برگزاری یک رفراندوم دیگر که در آن شکست بخورد، امتناع می‌کند. نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که حمایت‌ها از استقلال اسکاتلند همچنان مانند 2014، حدود 45 درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *