جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افشاگری سازمان ملل علیه اسراییل

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 395619
در گزارش نیروهای ناظر سازمان ملل آمده است که مامورین مسلح نیروی دفاع اسرائیل شورشیان زخمی شده سوری را با تسهیلات و اسکورت خود به بیمارستانهای اسرائیل منتقل می‌کنند و همچنین بسته‌هایی را به شورشیان مسلح ضد بشار تحویل می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تارنمای خانه شفاف سازی اطلاعات طی گزارشی مورخ هشت دسامبر تحت عنوان فوق به قلم «باراک راوید» می‌نویسد، گزارش ناظران سازمان ملل در بلندیهای جولان که به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده حاکی از تماس مرتب بین مامورین نیروی دفاع رژیم اسرائیل( آی دی اف) و اعضای گروه شورشیان مسلح سوریه در نزدیک مرز سوریه و اسرائیل می‌باشد.

گزارشات ناظران سازمان ملل طی ۱۸ ماه گذشته از بلندیهای جولان نشانگر نوع و وسعت همکاری‌های بین اسرائیل و نیروهای شورشی ضد بشار اسد است.

نیروی ناظر سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ به دنبال توافق بین اسرائیل و سوریه تشکیل شد تا به عنوان عاملی برای تفکیک نیروهای نظامی دو کشور عمل کند. طبق این توافق منطقه حائلی با وسعت چندین کیلومتر تعیین شد.

تا سال ۲۰۱۳ حدود هزار نیروی ناظر سازمان ملل در این منطقه مشغول خدمت بودند، اما با بروز مناقشه سوریه عملیات این نیروها به شدت محدود شد و افزایش حملات علیه آنها در ماههای اخیر موجب شد که شماری از کشورهای جهان منجمله اتریش و کرواسی نیروهای ناظر خود را فراخواندند.

بسیاری از پست‌های نظارتی نیروهای ناظر در مرز سوریه بسته شد و مرکز فرماندهی آن به مرز اسرائیل منتقل شد.

طبق گزارشات نیروهای ناظر در منطقه جولان، اسرائیل در ماه مارس شروع به پذیرش شورشیان سوری زخمی شده در بیمارستانهای خود کرد. سفیر سوریه در سازمان ملل شکایتی در رابطه با همکاری گسترده بین اسرائیل و شورشیان سوریه را به سازمان ملل ارائه داد.

در گزارش نیروهای ناظر سازمان ملل آمده است که مامورین مسلح نیروی دفاع اسرائیل شورشیان زخمی شده سوری را با تسهیلات و اسکورت خود به بیمارستانهای اسرائیل منتقل می‌کنند. بر طبق گزارش ناظران مزبور، سربازان نیروی دفاع اسرائیل همچنین بسته‌هایی را به شورشیان مسلح ضد بشار تحویل می‌دهند و یا به شورشیان غیر زخمی سوری اجازه می‌دهند که با عبور از مرز وارد خاک اسرائیل شده و دوباره بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *