شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مواضع ضداسراییلی رهبر دروزی‌های سوریه

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 428090
رئیس‌ دروزی‌های سوریه در واکنش به ادعاهای تبلیغاتی رژیم صهیونیستی برای حمایت از دروزی های سوری تصریح کرد ارتش سوریه تنها حامی دروزیهاست و آنها نیاز به قیمومیت کسی ندارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یوسف الجربوع رئیس فرقه دروزیان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق تأکید کرد: ما قیمومیت کسی را نمی ‌پذیریم و دفاع از ما مسئولیت ارتش سوریه است، نه دیگران.

وی در این گفت‌وگو با تأکید بر این نکته که هیچ کس غیر از ارتش سوریه نمی‌ تواند از اهالی شهر دفاع کند، ابراز داشت که استان سویداء در جنوب کشور شرایطی بهتر از سه روز پیش دارد، گروه‌ های مسلح عقب ‌نشینی کرده و از خطوط تماس فاصله گرفته ‌اند.

الجربوع ادامه داد: درگیری ‌ها در حال حاضر بین گروه‌ های مسلح با ارتش عربی سوریه و کمیته‌ های مردمی ادامه دارد و غیر نظامیان الان در مناطق مسکونی سکونت دارند و خطری آنها را تهدید نمی ‌کند. وی در عین‌ حال تصریح کرد: ما هرگز از درگیری نمی ‌ترسیم و از کشور و آبروی خود در صورت لزوم دفاع خواهیم کرد.

رهبر دروزی های سوریه در مورد پیشنهادات سازش مطرح شده از سوی گروه‌های مسلح با اهالی شهر السویدا در مورد بی ‌طرف شدن آنها در درگیری ‌ها گفت:‌ پیشنهادی به صورت رسمی مطرح نشده، اما برخی مطالب و پیشنهادات از طریق سایت‌ های اجتماعی و فیس ‌بوک مطرح شده که برخی مسئولان صفحات وابسته به عناصر مسلح با برخی اهالی شهر تماس گرفته و پیشنهادات خود را مطرح کردند. اما من تأکید می ‌کنم که هیچ سازش رسمی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی اهالی شهر اخیرا به صفوف ارتش پیوسته اند تا از کشور و تمامی استان‌ ها دفاع کنند، ابراز داشت که ارتش سوریه در اطراف شهر السویداء و مناطق درگیری ها مستقر شده و یگان‌ های جدید و تقویت نیروها برای اولین بار در دفاع از این شهر دیده می ‌شوند.

وی در واکنش به اعلام رژیم صهیونیستی برای بی ‌طرفی نسبت به دروزیان سوریه تصریح کرد که مطالباتی از طرف اهالی ما در جولان اشغالی برای دفاع از ما در شهر السویداء و مقابله با این حملات مطرح شده و رژیم صهیونیستی تلاش کرد از این موضوع در راستای منافع خود بهره ‌برداری کند. طبعاً این موضوع از دید ما مردود است، چرا که اسرائیل رژیم متخاصم با ما است و ما هیچ قیمومتی از سوی آن یا غیر آن را نمی‌پذیریم . ما به عنوان ملت سوریه می ‌توانیم از خودمان دفاع کنیم و منتظر کمک ‌های دیگران چه رژیم صهیونیستی باشد یا دیگران، نخواهیم ماند.

عناصر گروه تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه، پنجشنبه گذشته بیش از ۴۰ نفر از دروزیان ساکن روستای «لوزه» از توابع استان ادلب در شمال غرب سوریه را سر بریدند. درگیری زمانی آغاز شد که عناصری از النصره به سرکردگی «التونسی» قصد داشتند برخی از منازل ساکنان این روستا را مصادره کنند که با مقاومت اهالی مواجه شدند.

التونسی علاوه بر تخلیه منازل، از جوانان ۱۶ تا ۳۰ سال خواست که به اردوگاه‌های النصره بپیوندند، آموزش ببینند و همه سلاح‌های خود را به این گروهک تحویل دهند. اهالی نیز درخواست این تروریست را رد کردند و التونسی نیز فورا دو نفر از آنها را به اتهام کفر کشت.

التونسی همچنین قصد داشت یک شخص مُسن را بکشد که ساکنان ممانعت کردند. سپس یکی از جوانان نیز با تیراندازی به سوی تروریست‌ها ۳ نفر از آنها را به هلاکت رساند. پس از اینکه التونسی نتوانست این روستا را به دست گیرد، با شمار زیادی از عناصر خود ۴۰ نفر از ساکنان این روستا را کشت. پیشتر شمار دروزی‌های ساکن این منطقه به ۳۰ هزار نفر می ‌رسید که اکنون بیش از ۵ هزار نفر از آنها باقی نمانده ‌اند.

رژیم صهیونیستی در تلاش برای بهره‌برداری تبلیغاتی از این حادثه پس از خودداری از مداخله مستقیم در آنچه کمک به دروزی های سوریه می خواند، از آمریکا خواست به آنها کمک کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز در مقاله ای به قلم عاموس هارئیل نوشت اسرائیل از آمریکا خواسته است کمک های خود را به دروزی های سوریه که هدف حملات تروریست ها در منطقه جبل العرب در جنوب سوریه قرار دارند، افزایش دهد.

از هفتصد هزار دروزی در سوریه، حدود ۴۵۰ هزار نفر آنها در منطقه جبل العرب زندگی می کنند. این دروزی ها نگران حملات تروریست ها از دو جهت هستند، جبهه جنوبی از سمت غرب که شامل گروه های شورشی از جمله تندروهای جبهه النصره است و داعش از سمت شرق.

در پی قتل عام ایزدی ها در عراق و کردها در عراق و سوریه به دست نیروهای داعش، بیشتر نگرانی های دروزی های جبل العرب از داعش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *