جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعتراف صهیونیست ها به موفقیت حزب الله

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 337445
تحلیلگران صهیونیستی تاکید می‌کنند، توانمندی نظامی حزب الله چنان افزایش یافته که این حزب هم اکنون به قدرت بزرگی تبدیل شده که می‌تواند، بر بحران سوریه تاثیر بگذارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ پایگاه خبری عراقی الوعی در تحلیلی بر عوامل تاثیرگذار در بحران سوریه به جنبش «حزب الله» اشاره می‌کند کند که طی حدود ۳ سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، به عنوان یکی از اعضای محور مقاومت هیچ گاه از دمشق روی نگردانده و حامی و پشتیبان آن بوده است و همین موضوع موجب شده تا دید سران رژیم صهیونیستی نسبت به توانمندی‌های حزب الله به ویژه در عرصه قدرت نظامی تغییر کند و این نکته‌ای است که بسیاری از رهبران رژیم صهیونیستی به آن اعتراف کرده و آن را به تفصیل مورد بحث و مناقشه قرار داده‌اند و مطلب زیر تحت عنوان «حزب الله قدرت بزرگی است که توانست بر بحران سوریه تاثیر بگذارد» به این موضوع می‌پردازد.

پایگاه خبری الوعی در این خصوص می‌نویسد: از نظر سران رژیم صهیونیستی مهم‌ترین عوامل تغییر معادلات منطقه‌ای را باید «مقاومت و پایداری نظام سوریه و موفقیت حزب الله در تغییر صحنه نظامی داخل سوریه هم زمان با بازگشت مجدد روسیه به عرصه قدرت بین المللی، تحول در روابط ایران و آمریکا، ناکامی انقلاب‌های عربی در سایه فروپاشی ارتش‌های کشورهای قدرتمند عربی و مسلمان مانند عراق، مصر و سوریه و عقب نشینی آمریکا، اروپا و ترکیه از بحران سوریه ملاحظه کرد که منجر به توسعه روز افزون توان موشکی و رزمی حزب الله شد که به نظر نمی‌رسد، متاثر از مشارکت نظامی حزب الله در بحران سوریه جهت حمایت از نظام این کشور و ایجاد رعب و وحشت در اسرائیل باشد.

آمریکا مدت زمان زیادی را انتظار کشید تا کشورها و طرف‌های منطقه‌ای عربی و غیر عربی وارد بحران سوریه شوند که هم اکنون مبدل به گردابی شده که تمام پروسه‌های منطقه‌ای که هدف آنها براندازی نظام در سوریه و شخص «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور است، در آن غرق می‌شوند.

برآورد تحلیلگران و کارشناسان استراتژیک و مسئولان بلندپایه امنیتی و نظامی اسراییل این است که گروه‌های بیشتری در این گرداب غرق خواهند شد. صهیونیست‌ها در حالی شاهد تحولات سوریه هستند که «آویو کوخافی»، رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر گفت که تنش‌های منطقه خاورمیانه و به ویژه سوریه به بهانه‌ای برای ده‌ها هزار سلفی تندرو در منطقه تبدیل شده تا در این کشور تجمع یابند.

به نظر این مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی این تحولات منجر به تغییر ویژگی‌های تمام منطقه خواهد شد، اما بیشترین چیزی که باعث نگرانی رژیم صهیونیستی می‌شود، نقش فزاینده حزب الله در بحران سوریه است و این موضوعی است که تحلیلگران ارشد رژیم صهیونیستی بر آن اتفاق نظر دارند و تاکید می‌کنند که نیروهای حزب الله طی بحران سوریه موفق شدند، بر تحولات میدانی و نظامی تعدادی از جبهه‌های داخل سوریه از طریق ورود به میدان و مقابله با مستقیم نظامی با شماری از گروه‌های تندرو سلفی وابسته به سازمان القاعده تاثیر بگذارند و نقشه‌های دفاعی و نظامی را تغییر دهند.

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام می‌کند که ارتش اسراییل برای مقابله با آنچه «جنگ داخلی در سوریه» نامیده می‌‌شود و در مرزهای سوریه در جریان است و ناامنی‌هایی که روز به روز در لبنان با پدیده انفجارهای تروریستی در خیابان‌های بیروت در حال تشدید و افزایش است، اعلام آمادگی کرده است و طی ۲ ماه گذشته در شمال سرزمین‌های اشغالی – اسرائیل - و در مرزهای جنوبی لبنان تمرین‌ها و آموزش‌هایی برای تیپ «غفعاتی» برگزار کرده است.

سرهنگ دوم «لیران حجبی» فرمانده گردان «تسبار» ارتش اسرائیل در این خصوص تاکید می‌کند که برای افزایش سطح آمادگی منطقه شمالی به شمال آمدیم. این منطقه به ما اجازه تعامل با مناطق مشابه اراضی لبنان از حیث بافت و ساختار منطقه‌ای و آب و هوا را می‌دهد.

وی می‌افزاید:‌این آموزش‌ها به دلیل توانایی شبیه سازی جنگ در لبنان به دنبال وخامت اوضاع منطقه طی ماه‌های اخیر مهم است. همچنین این شبکه از سرهنگ «اوفر فینتر» فرمانده تیپ غفعانی نقل کرد که اسرائیل در صورت وقوع هرگونه تحول در بلندی‌های جولان آمادگی مقابله با آن را دارد و اقدامات اجرایی دراز مدت، برگزاری مانور و دوره‌های آموزشی و تمرینی کوتاه مدت اتخاذ شده است، چرا که اسرائیل به خوبی می‌داند، در صورت وقوع هرگونه جنگ، این نبرد مبارزه کوتاه مدت و ساده‌ای نیست.

سیستم‌های ضد موشکی اسرائیل

به موازات این تصریحات و به نوشته پایگاه الکترونیکی ارتش رژیم اشغالگر، سامانه جدید هشدار شلیک خمپاره و موشک به بلندی‌های جولان، طی سه ماه آینده نصب می‌شود. این پایگاه الکترونیکی خبر داد که این سامانه، در مقابله با عملیات شلیک خمپاره به سوی موقعیت‌ها و تاسیسات ارتش اسرائیل در منطقه و در چارچوب تغییر مفهوم دفاع در مرزهای متغیر سوریه چتر دفاعی به شمار می‌آید.

یکی از رهبران نیروی مهندسی یکی از لشکرهای نظامی صهیونیستی گفت: در پایان این عملیات، در هر مکان و هر ایستگاهی سامانه دفاعی کامل و فعال نصب می‌شود که در لحظات خطرناک می‌توان به آن پناه برد و همچنین در هر مکانی سیستم آژیر خطر ویژه نصب می‌شود که اهمیت تاکتیکی و استراتژیکی گسترده‌ای دارد. این لشکر طی سه سال گذشته در زمینه حمایت مستمر با تکیه بر این فرضیه اقداماتی انجام داد که می‌گوید: دشمن در مرحله بعدی، عملیات پرتاب خمپاره به سوی ما را در چارچوب تاکتیک هجومی به عهده می‌گیرد.

چاه‌های نفتی اسرائیل در تیر رس موشک‌های حزب الله

همه این سناریوهای خاص به اعتقاد رهبران رژیم صهیونیستی برای مقابله با جبهه‌های نگران کننده، مجهول مانده‌اند چرا که آنها از تاسیسات موشکی حزب الله در زرادخانه‌های موشکی و توانمندی‌های نظامی و رزمی آن بی‌اطلاع هستند و سران صهیونیستی افزودند که نیروی هوایی اسراییل مسئول فعال سازی این سیستم خواهد شد که تکمیل عملیات حمایت از پایگاه‌های ثابت ۳ سال طول کشید.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از مجله آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: حزب الله از دریافت تجهیزاتی از سامانه موشکی زمینی - دریایی پیشرفته از نوع یاخونت به لبنان خبر داد و این تجیهزاتی است که ناوگان دریایی اسرائیل را فلج می‌کند و در طول ساحل فلسطین اشغالی امتداد دارد و خطرناک‌تر از این، موشک‌های روسی یاخونت است که می‌تواند در صورت اراده حزب الله هرگونه چاه نفتی اسرائیل در عرض دریا را تخریب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *