يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۷
۱۷

غلامی: سخنان‌ روحانی ناشی از کم‌اطلاعی است/ امیدواریم جبران کند

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 384502
رئیس کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در دانشگاه تهران درباره اسلامی کردن علوم گفت: اینگونه اظهار نظرها ناشی از کم آگاهی جناب آقای دکتر روحانی از نظریه های تحوّل، و اندیشه شکل گیری علوم انسانی اسلامی و یا مشاوره های اشتباه به ایشان است که امیدواریم جبران شود.
غلامی: سخنان‌ روحانی ناشی از کم‌اطلاعی است/ امیدواریم جبران کند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران با اشاره به موضوع اسلامی کردن علوم انسانی اظهار داشت: اسلامی کردن علوم انسانی به آن مفهوم نیست که دانش بشری را در بخش علوم انسانی به طور کامل کنار بگذاریم. ممکن است در بخشی از علوم انسانی نقد داشته باشیم و گوشه ای با آموزه های اسلامی منطبق نباشد. علم را باید نقد کرد نباید حذف کرد. یکی از اشکالات ما این است که می خواهیم بخشی از علوم را حذف کنیم. علم ممکن است ابطال شود ولی حذف نمی شود و در تاریخ علم می ماند.

روحانی ادامه داد: چطور عده ای به فکر افتادند که بخشی از علوم را حذف کنند؟ حذف معنی ندارد. ما می توانیم حرف بهتر و سخن دقیق تر و مطلب علمی تر عرضه کنیم. آن نکات قبلی را مورد نقد و یا حتی ابطال قرار دهیم که این اشکالی ندارد.

در واکنش به این سخنان، حجت الاسلام غلامی، رئیس کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: در اندیشه تحوّل بنیادین در علوم انسانی و شکل گیری علوم انسانی اسلامی، به هیچ وجه بنای بر حذف علم یا بخش خاصی از علم نبوده و نیست بلکه علوم انسانی اسلامی به دنبال افزایش ظرفیت های علوم انسانی و شکستن انحصاری است که علوم انسانی سکولار چندین قرن در حوزه معرفت شناسی بوجود آورده است.

غلامی یادآور شد: اینگونه اظهار نظرها ناشی از کم آگاهی جناب آقای دکتر روحانی از نظریه های تحوّل، و اندیشه شکل گیری علوم انسانی اسلامی و یا مشاوره های اشتباه به ایشان است که امیدواریم جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تارینه
دولتی که اعضای کابینه اش ... تصمیم گیری میکنندو تمام فکر وذکر شان شده حزب بازی چه توقعی میشود داشت؟؟؟!!!!! دیگه فرصتی برای درست فکر کردن واظهار نظر منطقی ندارند!!
اشتبای منفی دادم. خدا منو ببخشه!
آقای روحانی و کم اطلاعی ؟!! ایشان مرد علم و تدبیر و امیدند و ...
بله تنها باسواد کشور ایشونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موندم تو اين مملكت هر كي فكر ميكنه تو همه زمينه ها استاده در حاليكه در اصل از هيچ چيزي اطلاعات و علم ندارند و فقط قبل از سخنراني يك برگه دستنوشته را خوانده آمده پشت تريبون فكر ميكنه همه علوم هستي رو بلده
بابا مرديم از اينهمه داشتن دانشمند
حامی حق
هرچه زور بزنید مردم از محبت به روحانی کم نمی کنند تا محب شما بشوند. شما هیچ جایی در دل مردم ندارید شکی به این موضوع نداشته باشید.
مرمر
شناسنامه داری حرف میزنی ؟ اگه نداری پس لطفا تشریف ببرید به جهنم
حامی حق!
محبت به روحانی!
دل مردم!
شک به موضوع!!!
من دیگه حرفی ندارم
از تعداد منفی ها محبت مردم معلومه
قمر تاج خانوم
ننه چه حوصله ای دارین که این صحبت هارا گوش میدین یا میخونین منکه دو ثانیه هم حاضر نیستم به این حرفها گوش بدم
انصافاحرفهای منطقی فرمودند.
بي انصافي مي فرماييد!!!
Germany
لطفا اول شناسنامه داري؟؟!!
قریشی
یک اصل است که می گوید حاصلضرب ادعا در عمل مقداریست ثابت. هرجه ادعا زیاد تر، عمل کمتر
ادعا عمل=مقدار ثابت
Iran, Islamic Republic of
آقاي غلامي با آيين نامه كرسيهاي آزادانديشي نشان دادند كه چقدر به اجازه دادن براي طرح ديدگاهها اعتقاد دارند... يه كاري كردند كه فقط خودشون بتونند نظريه بدهند... پيش نويس برنامه درسي علوم انساني هم نشان مي دهد كه حرف آقاي روحاني درست است
Iran, Islamic Republic of
ولا من که یه فرد عادی تو این جامعه هستم بهتر از این رئیس جمهور می تونم فکر کنم و حرف بزنم به نظر میرسه فکر آقای روحانی در عالمی دیگر سیر می کند
غیاثی
البته علم اصلی علم الهی می باشد و این علوم لاشه علم الهی می باشند همین اروپا فعلی بعد از رنسانس در حدود چهار صد رساله اسلامی را وارد متون علمی خود کرده و از علوم اسلامی بیشترین استفاده را کرده و یا بزرگترین دانشمندان از زمان امام جعفر صادق(علیه السلام از مسلمانان بالخصوص از خراسان بوده اندامثال جابرابن حیان ابوریحان بیرونی خواجه نصیرالدین طوسی رازی و دانشمند و فیلسوف قرن اخیر علامه طباطبائی(ره)