کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غلامی: سخنان‌ روحانی ناشی از کم‌اطلاعی است/ امیدواریم جبران کند

15 مهر 1393 ساعت 16:15

رئیس کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در دانشگاه تهران درباره اسلامی کردن علوم گفت: اینگونه اظهار نظرها ناشی از کم آگاهی جناب آقای دکتر روحانی از نظریه های تحوّل، و اندیشه شکل گیری علوم انسانی اسلامی و یا مشاوره های اشتباه به ایشان است که امیدواریم جبران شود.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران با اشاره به موضوع اسلامی کردن علوم انسانی اظهار داشت: اسلامی کردن علوم انسانی به آن مفهوم نیست که دانش بشری را در بخش علوم انسانی به طور کامل کنار بگذاریم. ممکن است در بخشی از علوم انسانی نقد داشته باشیم و گوشه ای با آموزه های اسلامی منطبق نباشد. علم را باید نقد کرد نباید حذف کرد. یکی از اشکالات ما این است که می خواهیم بخشی از علوم را حذف کنیم. علم ممکن است ابطال شود ولی حذف نمی شود و در تاریخ علم می ماند.

روحانی ادامه داد: چطور عده ای به فکر افتادند که بخشی از علوم را حذف کنند؟ حذف معنی ندارد. ما می توانیم حرف بهتر و سخن دقیق تر و مطلب علمی تر عرضه کنیم. آن نکات قبلی را مورد نقد و یا حتی ابطال قرار دهیم که این اشکالی ندارد.

در واکنش به این سخنان، حجت الاسلام غلامی، رئیس کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: در اندیشه تحوّل بنیادین در علوم انسانی و شکل گیری علوم انسانی اسلامی، به هیچ وجه بنای بر حذف علم یا بخش خاصی از علم نبوده و نیست بلکه علوم انسانی اسلامی به دنبال افزایش ظرفیت های علوم انسانی و شکستن انحصاری است که علوم انسانی سکولار چندین قرن در حوزه معرفت شناسی بوجود آورده است.

غلامی یادآور شد: اینگونه اظهار نظرها ناشی از کم آگاهی جناب آقای دکتر روحانی از نظریه های تحوّل، و اندیشه شکل گیری علوم انسانی اسلامی و یا مشاوره های اشتباه به ایشان است که امیدواریم جبران شود.


کد مطلب: 384502

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/384502/غلامی-سخنان-روحانی-ناشی-کم-اطلاعی-امیدواریم-جبران-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com