يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بومی‌سازی اورهال هواپیماهای پهن‌پیکر

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 249058
مسئول طراحی هواپیماهای ‌پهن‌پیکر با بیان اینکه در حال حاضر اور‌هال این هواپیماها در داخل بدون نیاز به خارج انجام می‌شود گفت: در حال تولید مشترک ۹ فروند هواپیما هستیم که تا دو سال آینده به بازار می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منوچهر منطقی در حاشیه نمایشگاه صنایع هوا فضا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ۲۰۳۰ میلادی طبق برآورد ۲۶ هزار و ۷۹۹ فروند هواپیما در دنیا وجود خواهد داشت که ۶ درصد آن پهن‌پیکر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ پهن‌پیکر ساز دنیا ۶ درصد هواپیما هارا می‌سازند بنابراین ورود به این عرصه برای دیگران صرفه اقتصادی ندارد و باید به عرصه تولید هواپیمای دیگری وارد شد.

منطقی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین تقاضا برای هواپیماهای ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفره است گفت: ۸۰ درصد درخواست هواپیماها، درخواست هواپیمای ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفره است بنابراین ما نیز بر طراحی این نوع هواپیما تمرکز کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه اور‌هال هواپیما از نظر ساخت ۳۰ درصد تکنولوژی ساخت را تشکیل می‌دهد گفت: افزایش توسعه این ۳۰ درصد به ۷۰ درصد فعلا کاری غیراقتصادی است.

منطقی تصریح کرد: ایران هم اکنون در بخش تولید مشترک ۹ فروند هواپیما فعال است و سپس به طراحی هواپیما می‌اندیشد.

وی خاطر نشان کرد: اولین هواپیمای طراحی شده توسط ما ۷ سال دیگر به بازار می‌آید. ضمن آنکه هواپیماهای تولید مشترک تا دو سال آینده وارد عرصه حمل و نقل خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *