جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۲۷

اقدام غیراخلاقی «شرق» و تخریب چهره اصولگرایان شورای شهر در آستانه انتخابات هیأت رئیسه

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 374018
نایب رئیس شورای شهر تهران با غیر اخلاقی خواندن اقدام روزنامه شرق در انتشار ناقص مصاحبه‌اش، گفت: تخریب چهره‌های اصولگرا در شورای شهر به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورا کلید خورده است.
اقدام غیراخلاقی «شرق» و  تخریب چهره اصولگرایان شورای شهر در آستانه انتخابات هیأت رئیسه
به گزارش جهان، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره مصاحبه‌‌ خود با روزنامه شرق که روز گذشته منتشر شد و حواشی بسیاری به دنبال داشت،‌ گفت: انتشار مصاحبه‌ای که خبرنگار این روزنامه با بنده داشت به شیوه‌ منسوخ شده‌ای بود که برخی رسانه‌ها برای تخریب افراد استفاده می‌کنند؛ متاسفانه روزنامه شرق که در ویژه‌نامه نوروزی خود نیز چنین روشی را استفاده کرد و بنده به آن اعتراض کردم و آنها مجبور به عذر خواهی شدند، این شیوه تخریبی را رویه خود قرار داده است.

وی با اظهار اینکه مصاحبه‌ای که روزنامه شرق از من منتشر کرده، گلچینی از گفت‌وگوی من با خبرنگار است، اظهار داشت: این روزنامه موظف است همه مصاحبه ( همه سؤالات خبرنگار شرق به همراه پاسخ‌ها) را منتشر کند نه اینکه برخورد گزینشی با موضوع داشته باشد.

*‌ اقدام غیراخلاقی روزنامه شرق با حذف متن و بُلد حاشیه!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اساساً هر مصاحبه‌ای یک متن و یک حاشیه دارد، گاهی اوقات مصاحبه شونده برای روشن شدن مفهموم اظهاراتش برای خبرنگار توضیحات حاشیه‌ای‌ می‌دهد اما خبرنگار روزنامه شرق با یک اخلاق غیر حرفه‌ای حاشیه‌های یک مصاحبه را متن و متن مصاحبه را حذف کرده است.

وی ادامه داد: روزنامه شرق شهرداری را متهم می‌کند به اینکه خانم‌های معترض به طرح تکریم بانوان شاغل در این نهاد،‌ اخراج شده‌اند؛ "بنده در پاسخ به خبرنگار گفتم همین حالا هر فردی که اخراج شده را به من نشان دهید، اگر حرف شما درست بود آن را می‌پذیریم در غیر این صورت چرا چنین حرف‌هایی بیان می‌کنید".

طلایی خاطرنشان کرد: متأسفانه خبرنگار این روزنامه بخش مذکور و موارد مشابه را از مصاحبه حذف کرده و قسمت‌هایی که بنده حاشیه‌ای بر متن آورده‌‌ام تا بیان کنم "آنچه از آن به عنوان تفکیک جنسیتی استفاده می‌‌کنید و به دنبال القای آن به جامعه هستید، درست نیست" را منتشر کرده است. این شیوه ناجوانمردانه،‌ غیرحرفه‌ای و غلط است که از سوی افراد این روزنامه شاهد هستیم.

* تخریب چهره‌ اصولگرایان در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر "کلید" خورد

وی با اشاره به اینکه بنده به طور قطع اقامه دعوا و شکایت خواهم کرد؛ چراکه این کار را حق قانونی خود می‌دانم،‌ تصریح کرد: صراحتاً می‌گویم، خبرنگار روزنامه شرق و چند خبرنگار دیگری که درباره این موضوع صحبت می‌کردند، دغدغه‌شان، دغدغه بانوان نبود؛ آنها به دنبال تخریب چهره بنده بودند، دلیل این کار هم برایم روشن است؛ زیرا در آستانه انتخابات هیئت رئیسه قرار گرفته‌ایم و تخریب چهرهای اصولگرا در شورای شهر توسط برخی افراد و جریان‌ها که علاقمند نیستند افراد اصولگرا در عرصه خدمت حضور داشته باشند، "کلید" خورده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به آنچه در کلان موضوع گفته‌ام،‌ یعنی دفاع از شخصیت،‌کرامت و ارزش زنان پایبند هستم، ادامه داد: جریان تخریب چهره‌های اصولگرا توسط رسانه‌های زنجیره‌ای مسبوق به سابقه است و در گذشته نیز چنین شیوه‌هایی داشته‌اند، حالا نیز می‌خواهند به همان طریق عمل کنند اما جامعه بنده را می‌شناسد، بنده دیدگاه‌هام درباره کرامت، ارزش و حقوق زنان روشن است و به طور حتم به عنوان یک مسلمان به دنبال استفاده ابزاری از زن نیستیم.

*‌ از مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای حرف‌های حاشیه‌ منتشر شد!

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه اقدام شهرداری تهران در راستای فراهم کردن فضایی آرام و شرایط بهتر برای خانم‌ها در محل کارشان بوده است، گفت: خبرنگار مذکور در روز سه شنبه ۴۰ دقیقه وقت مرا با بمباران سؤالات انحرافی گرفت و به دنبال عصبی کردن و عکس‌العمل نشان دادن بنده بود، اما در نهایت، صحبت‌‌های حاشیه را متن قرار داد.

طلایی با تأکید بر اینکه این افراد به دنبال این هستند که در فضای موجود چهره اصولگرایی را در جامعه تخریب کنند، تأکید کرد: رسانه نباید تبدیل به ابزاری برای اغراض سیاسی و تخریب افراد شود، رسالت روزنامه چنین چیزی نیست و از روزنامه شرق که ادعای حرفه‌ای بودن دارد تعجب می‌کنم که با چنین شیوه‌هایی به دنبال رسیدن به اغراضش است.

وی در ادامه گفت: در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران حدود دو ساعت زمان جلسه به موضوع غزه اختصاص داده شد و مجموعه اقداماتی در جهت ابراز همدردی با مردم فلسطین و کشتار مردم غزه صورت گرفت؛ در شرایطی که همه اعضا از ریاست شورا می‌خواهند مقدمات اعزام آنها به غزه را فراهم کند یا اعلام می‌کنند یک هفته از حقوقشان برای کمک به مردم غزه اختصاص یابد، هیچ‌یک از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای به این موضوعات نمی‌پردازد و موضوعی جزئی که پرداختن به آن جز ایجاد تفرقه و تنش چیزی در پی ندارد را مورد توجه قرار می‌دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران درپایان گفت: آیا آنها به دنبال ایجاد آرامش در جامعه و به دنبال دفاع از حقوق مردم هستند؟ در این باره باید قضاوت را به مردم واگذار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک همکار خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق کجا حرفه ای می باشد

شما کافیست با مهم ترین اصول خبر و خبرنگاری و چهارچوب های حرفه ای رسانه ای آنها را چک کنید
Iran, Islamic Republic of
از یک روزنامه مزدور بیش از این انتظاری نیست
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه ها، یادآور روزنامه های زنجیره ای ( صبح امروز، بهار،نشاط، عصرآزادگان، توس، جامعه و... )دوره اصلاحات هستند که هر روز با سوء استفاده از آزادی بیان ومطبوعات، موج سواری کرده و روی اعصاب و روان مردم می رفتند. هر چند روز یک بحران درست میکردند و با موج سواری بر آن، به دنبال کسب امتیازات حزبی، شخصی وجناحی بودند وبعد هم با قیافه حق به جانب در مقام مدعی العموم قرار گرفته وبه جای قانون حکم صادر می کردند!وآن را از مردم وجامعه ونظام مطالبه می کردند!
.
اینها سانسور و گزینش بخشی از یک مصاحبه را مطابق با حق آزادی بیان ومطبوعات معرفی می کنند ولی به عنوان مثال ممیزی کتب ضاله، انحرافی، التقاطی و... را برعکس با هیاهو و جنجال، به سانسور و جلوگیری از آزادی بیان واندیشه و... تفسیر می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آقای طلایی شما نباید به امانتداری اینها اعتماد کامل می کردید! تقصیر شماست!
مجتبی
یعنی واقعا اینا رونمیشناسن
چجور بابی بی سی مصاحبغ نمی کنن بعدباکپی ان مصاحبه میکنن
علی
مردم در 24خرداد قضاوت کردند
اصلاح میکنم
مردم در 24خرداد جوگیر شدند
9 دی روزی بود که مردم ایران جواب همه اینها را دادند و مشتی محکمی بر دهانشان کوبیدند
مردم در سال 88 و 84 قضاوت کردند !
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اشتباه مثبت دادم
معتمد
انقدر از اين روزنامه زرد زنجيره اي مطلب نگذاريد خواهشا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم جواب های آقای طلائ دندان شکن بود .پس ناراحت نباشد
از اینا هیچ توقعی نیست، چون شغل اصلیشون حاشیه سازیه! باعث تاسفه...
شما که این ادما و شیوه کارشون رو می دونید چرا بازبا اونها مصاحبه می کنید.مومن ازیک سوراخ دوبار گزیده نمیشه
خب نباید پولی که از ارباب و کدخدا میگیرند حلال باشه !
رضا
اشتغال را سربریدند؛ کوره های صنعت را خاموش کردند، تولید را خفه کردند و...
Iran, Islamic Republic of
اخلاق در این روزنامه های زنجیره ای جایی ندارد...
چندی پیش هم روزنامه تندرو به دروغ یادداشتی از طرف مطهری درج کرد و مطهری هم این یادداشت را تکذیب و آنها را به اخلاق حرفه ای فراخوانده بود !
هر وقت اصولگراها!!!!با نشریات تجدیدنظر طلب مصاحبه میکنن نباید انتظار بهتری داشت
نباید انظار داشت که سایت های اجیره ای حرف آنها را تحریف نکنند ...
سلام:نمایندگان محترم شورای شهر برای موفقیت در شورا حتما از اعضا شورای اول شهر تهران الگو بگیرند هم موفق هستند هم روزنامه های زنجیره ایی از آنها تعریف وتمجید می کنندو اینطور مورد هجمه این جمع با سواد شناسنامه دار قرار نمی گیرند.(یک رای دهنده دارای رای کیفیت بالا)
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دکمه اصلاح رای وجود داشت.
اشتباهی منفی دادم
محمد رهنما
Finland
اخه مگه کسی از روزنامه شرق انتظار صداقت داره اتفاقا برخی رسانه ها را باید خواند تا با برداشت معکوس به حقیقت نزدیک شد.
این روزنامه زنجیره ای شرق باید یک گوشمالی حسابی داده شود
Colombia
جالب بود مطالب دوستان همه در رد و مذمت روزنامه شرق و .... من نه طرفدار شما و نه آنها هستم ولی یک سوال از همه دوستان و اول از همه سایت جهان نیوز. خود شما چقدر اخلاق را رعایت می کنید؟ چقدر در ادای مطلب امانت دار هستید. همه متاسفانه همینطور هستید و انتظار دارید مردم فقط شما را تصدیق کنند و البته با دشمنان شمادشمنی کنند.(این دقیقا واژه ای است که عمق نزدیکی شما و آنها را نشان میدهد و البته مشخصا نه شما و نه آنها هیچکدام نه زیر پرچم اسلام هستید و نه انقلاب. همه در زیر پرچم پول و مقام در حال رجزخوانی هستید برای هم) به هرحال این سیستم حال به هم زنی که در کشور راه انداخته اید هم شما هم دشمنانتان در آینده ای نه چندان گریبان کشور را خواهد گرفت و شاهد تجزیه طلبی و جنگ داخلی و قسعلیهذا خواهیم بود متاسفانه. حالا جهان نیوز این رو منتشر نکن ولی خودتون بخونید و البته فحش نثار می کنید بکنید مهم این هست که بدونید مردم کشور از شما و دشمنان شما خسته اند خسته. فقط منجی بشریت مهدی موعود صاحب الزمان عجل الله می تواند ما و کشور را از دست شما نجات دهد. به امید ظهورش و حضورش.
شما اگر موردی خلاف از جهان دیدی اطلاع بده ، نه اینکه صرفا مثل افسادطلب ها اتهام وارد کنی ...
Colombia
همین که فقط جوابهای موافق خودش رو منتشر می کنه. من فکر می کنم بیش از ۱۰۰ مورد براش نقد نوشتم هیچکدوم رو اجازه خوندن نداده همین مورد برای من کافی هست که این قضاوت رو بکنم ضمن اینکه شما تیترهای جهان نیوز رو ملاحظه بفرمایید یا توش طرف مقابلشون یا فتنه گر هست یا نیروی دشمن. ...
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانمی که خودتان هم تند می روید شما هم که داری یک طرفه قضاوت می کنی وجهان نیوز وخوانندگان را از دم تیغ رد می کنی! درثانی در فرض سوال در نظر بگیریدامام زمان که مظهر تجلی صفات عالیه خداوند و خصایص والای انسانی وتمام کننده مکارم اخلاق هستند در مورد خلف وعده و عدم امانتداری این روزنامه چه حکمی صادر می کردند؟! چرا آدرس غلط می دهید واز امام زمان در توجیه عملکرد ناصحیح نام می برید؟کار غلط وخلاف شرع واخلاق، غلط است