پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲

سخنان عجیب همکار فراری روزنامه شرق

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 332052
برخلاف در باغ سبز نمایی‌های روزنامه زنجیره‌ای شرق از توافق ژنو، یکی از گردانندگان فراری این روزنامه اعلام کرد این بیانیه الحاقیه‌های کثیفی دارد و طی ۶ ماه آینده روی اعصاب ایرانیان راه خواهد رفت!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، «فرزانه-ر» همسر رضا رئیسی ‌طوسی (از عناصر روند جدایی) تا چندی پیش دبیر سیاسی روزنامه شرق و جزو سرمقاله‌نویسان این روزنامه شبه اصلاح‌طلب بود که از کشور گریخت. او اخیرا در وبسایت روزنت، به مقاله دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که از سوی روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شد، اشاره می‌کند و می‌نویسد: مقاله کوهن را می‌توان مهم‌ترین الحاقیه توافق ژنو دانست که احتمالا پس از چند دور شش ماهه خود را آشکار خواهد کرد.

کوهن به عنوان یکی از مقام‌های مالی ارشد آمریکا تاکید می‌کند که «ایران در شش ماه آینده در تحریم‌های شدیدتری فرو می‌رود» و بخش اعظم امتیازهای مالی که در ژنو به ایران داده شد چنان با دقت و مهارت طراحی شده که نه تنها امکان تحقق ندارند، بلکه وعده تحریم‌های جدیدی را داده که از راه می‌رسند.

کوهن در این مقاله خاطرنشان کرده است: ایران در حال حاضر فقط به ۴/۲ از درآمدهایش دسترسی دارد که برای اداره کشور مبلغ ناچیزی است. تعلیق تحریم پتروشیمی ایران بر اساس توافقنامه ژنو موقتی است و حداکثر در شش ماه ۱/۲ میلیارد دلار درآمدهای ایران را افزایش می‌دهد. اما طرف ایرانی این را نمی‌داند که برای کالای شش ماهه مشتری پیدا نمی‌شود و عملا آن ۱/۲ میلیارد دلار درآمد برای ایران تحقق پیدا نمی‌کند. در ضمن، به ایران اجازه فروش قطعات یدکی ماشین داده شده اما با پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است ایران مشتری برای قطعات یدکی نخواهد یافت. طبیعت قرارداد خرید برخی از کالاها طوری است که حتما باید بیش از شش ماه باشد و ایران نمی‌تواند مشتری شش ماهه برای این دو کالا بیابد.

همچنین به ایران اجازه خرید و فروش طلا داده شده است، اما ایران برای خرید و فروش فلزهای قیمتی مانند طلا نیاز به مبالغ قابل توجهی ارز دارد. همه مجاری که به ایران اجازه دسترسی به ارز را می‌دهد همچنان بسته است. به این ترتیب، ایران نه به ارزی برای خرید طلا دسترسی دارد و نه به لحاظ محدودیت‌های بانکی، که همچنان برقرار است، امکان انتقال ارز ناشی از خرید یا فروش طلا را دارد.

عضو تیم گرداننده روزنامه شرق ادامه می‌دهد: با صراحتی که معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به خرج داده می‌توان انتظار داشت که اعصاب ایرانیان طی ۶ ماه آینده با احساس توهین مواجه شود.

یادآور می‌شود روزنامه زنجیره‌ای شرق در تیترها و تحلیل‌های اصلی خود در روزهای اول توافق ژنو، از این موضوع به عنوان تابوشکنی، بزرگ‌ترین توافق قرن، بزرگ‌ترین پیروزی ۴۰ سال گذشته برای ایران، بزرگ‌تر از نهضت ملی شدن نفت و شاهکار دکتر مصدق، فرو ریختن مبانی ایدئولوژي آمریکاستیزی و... یاد می‌کرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تا زماني كه امريكا در ايران مزدوراني دارد كه اسرار كشور را به آنها مي دهند آش همين آش و كاسه همين كاسه است مگر اينكه وزارت اطلاعات اين مزدوران را در هر لباس و پست و منصبي كه هستند شناسايي و از كار بركنار كند درست مثل زماني كه بيت منتظري شده بود لانه منافقين كه اخبار سري كشور و جبهه جنگ را در اختيار دشمن مي گذاشتند الان هم در بيت بعضي از مسئولين هم ... هستند كساني كه به دشمن گرا مي دهند .
بلدم بلدم هاشون گوش فلك رو كرده بود ولي حالا...