کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام غیراخلاقی «شرق» و تخریب چهره اصولگرایان شورای شهر در آستانه انتخابات هیأت رئیسه

16 مرداد 1393 ساعت 8:44

نایب رئیس شورای شهر تهران با غیر اخلاقی خواندن اقدام روزنامه شرق در انتشار ناقص مصاحبه‌اش، گفت: تخریب چهره‌های اصولگرا در شورای شهر به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورا کلید خورده است.


به گزارش جهان، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره مصاحبه‌‌ خود با روزنامه شرق که روز گذشته منتشر شد و حواشی بسیاری به دنبال داشت،‌ گفت: انتشار مصاحبه‌ای که خبرنگار این روزنامه با بنده داشت به شیوه‌ منسوخ شده‌ای بود که برخی رسانه‌ها برای تخریب افراد استفاده می‌کنند؛ متاسفانه روزنامه شرق که در ویژه‌نامه نوروزی خود نیز چنین روشی را استفاده کرد و بنده به آن اعتراض کردم و آنها مجبور به عذر خواهی شدند، این شیوه تخریبی را رویه خود قرار داده است.

وی با اظهار اینکه مصاحبه‌ای که روزنامه شرق از من منتشر کرده، گلچینی از گفت‌وگوی من با خبرنگار است، اظهار داشت: این روزنامه موظف است همه مصاحبه ( همه سؤالات خبرنگار شرق به همراه پاسخ‌ها) را منتشر کند نه اینکه برخورد گزینشی با موضوع داشته باشد.

*‌ اقدام غیراخلاقی روزنامه شرق با حذف متن و بُلد حاشیه!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اساساً هر مصاحبه‌ای یک متن و یک حاشیه دارد، گاهی اوقات مصاحبه شونده برای روشن شدن مفهموم اظهاراتش برای خبرنگار توضیحات حاشیه‌ای‌ می‌دهد اما خبرنگار روزنامه شرق با یک اخلاق غیر حرفه‌ای حاشیه‌های یک مصاحبه را متن و متن مصاحبه را حذف کرده است.

وی ادامه داد: روزنامه شرق شهرداری را متهم می‌کند به اینکه خانم‌های معترض به طرح تکریم بانوان شاغل در این نهاد،‌ اخراج شده‌اند؛ "بنده در پاسخ به خبرنگار گفتم همین حالا هر فردی که اخراج شده را به من نشان دهید، اگر حرف شما درست بود آن را می‌پذیریم در غیر این صورت چرا چنین حرف‌هایی بیان می‌کنید".

طلایی خاطرنشان کرد: متأسفانه خبرنگار این روزنامه بخش مذکور و موارد مشابه را از مصاحبه حذف کرده و قسمت‌هایی که بنده حاشیه‌ای بر متن آورده‌‌ام تا بیان کنم "آنچه از آن به عنوان تفکیک جنسیتی استفاده می‌‌کنید و به دنبال القای آن به جامعه هستید، درست نیست" را منتشر کرده است. این شیوه ناجوانمردانه،‌ غیرحرفه‌ای و غلط است که از سوی افراد این روزنامه شاهد هستیم.

* تخریب چهره‌ اصولگرایان در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر "کلید" خورد

وی با اشاره به اینکه بنده به طور قطع اقامه دعوا و شکایت خواهم کرد؛ چراکه این کار را حق قانونی خود می‌دانم،‌ تصریح کرد: صراحتاً می‌گویم، خبرنگار روزنامه شرق و چند خبرنگار دیگری که درباره این موضوع صحبت می‌کردند، دغدغه‌شان، دغدغه بانوان نبود؛ آنها به دنبال تخریب چهره بنده بودند، دلیل این کار هم برایم روشن است؛ زیرا در آستانه انتخابات هیئت رئیسه قرار گرفته‌ایم و تخریب چهرهای اصولگرا در شورای شهر توسط برخی افراد و جریان‌ها که علاقمند نیستند افراد اصولگرا در عرصه خدمت حضور داشته باشند، "کلید" خورده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به آنچه در کلان موضوع گفته‌ام،‌ یعنی دفاع از شخصیت،‌کرامت و ارزش زنان پایبند هستم، ادامه داد: جریان تخریب چهره‌های اصولگرا توسط رسانه‌های زنجیره‌ای مسبوق به سابقه است و در گذشته نیز چنین شیوه‌هایی داشته‌اند، حالا نیز می‌خواهند به همان طریق عمل کنند اما جامعه بنده را می‌شناسد، بنده دیدگاه‌هام درباره کرامت، ارزش و حقوق زنان روشن است و به طور حتم به عنوان یک مسلمان به دنبال استفاده ابزاری از زن نیستیم.

*‌ از مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای حرف‌های حاشیه‌ منتشر شد!

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه اقدام شهرداری تهران در راستای فراهم کردن فضایی آرام و شرایط بهتر برای خانم‌ها در محل کارشان بوده است، گفت: خبرنگار مذکور در روز سه شنبه ۴۰ دقیقه وقت مرا با بمباران سؤالات انحرافی گرفت و به دنبال عصبی کردن و عکس‌العمل نشان دادن بنده بود، اما در نهایت، صحبت‌‌های حاشیه را متن قرار داد.

طلایی با تأکید بر اینکه این افراد به دنبال این هستند که در فضای موجود چهره اصولگرایی را در جامعه تخریب کنند، تأکید کرد: رسانه نباید تبدیل به ابزاری برای اغراض سیاسی و تخریب افراد شود، رسالت روزنامه چنین چیزی نیست و از روزنامه شرق که ادعای حرفه‌ای بودن دارد تعجب می‌کنم که با چنین شیوه‌هایی به دنبال رسیدن به اغراضش است.

وی در ادامه گفت: در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران حدود دو ساعت زمان جلسه به موضوع غزه اختصاص داده شد و مجموعه اقداماتی در جهت ابراز همدردی با مردم فلسطین و کشتار مردم غزه صورت گرفت؛ در شرایطی که همه اعضا از ریاست شورا می‌خواهند مقدمات اعزام آنها به غزه را فراهم کند یا اعلام می‌کنند یک هفته از حقوقشان برای کمک به مردم غزه اختصاص یابد، هیچ‌یک از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای به این موضوعات نمی‌پردازد و موضوعی جزئی که پرداختن به آن جز ایجاد تفرقه و تنش چیزی در پی ندارد را مورد توجه قرار می‌دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران درپایان گفت: آیا آنها به دنبال ایجاد آرامش در جامعه و به دنبال دفاع از حقوق مردم هستند؟ در این باره باید قضاوت را به مردم واگذار کنیم.


کد مطلب: 374018

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/374018/اقدام-غیراخلاقی-شرق-تخریب-چهره-اصولگرایان-شورای-شهر-آستانه-انتخابات-هیأت-رئیسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com