پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۳

۱۱ میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 370499
مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمداسماعیل مطلق مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت به‌همراه مشاور فنی این دفتر و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان مرکز بهداشت امروز با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

در این دیدار محمداسماعیل مطلق با ارائه آماری از جمعیت، میزان نرخ باروری و روند رشد جمعیت کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند، تأخیر در باروری پس از ازدواج بیش از سه و نیم سال است که باید برای هریک اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت درباره کاهش مرگ و میر مادران و بالا بردن میزان باروری افزود: تلاش زیادی از سوی وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان انجام شده است.

مطلق تصریح کرد: از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم مشکل طلاق در ۵ سال اول ازدواج به‌دلیل مشکلات جنسی است که با تربیت متخصصان در این زمینه سعی شده که این مشکل مرتفع شود.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه رشد ۱۰ درصدی طلاق، کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و مرگ و میر ناشی از تصادفات که ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده سبب کاهش جمعیت شده است، گفت: اگر بتوانیم مشکلات فوق را در جامعه حل کنیم به‌حول و قوه الهی می‌توانیم شرایط باروری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های کنترل جمعیت و پیشگیری از بارداری از دستور العمل‌های وزارت بهداشت کاملاً حذف شده است و این برنامه‌ها صرفاً در راستای سلامت مادر و کودک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از موارد دیگر که در جامعه مطرح شده این است که جمعیت ما به‌سوی پیری جمعیت می‌رود.

مطلق خاطرنشان کرد: سن امید به زندگی در بدو انقلاب ۵۴ سال بود که یکی از افتخارات ما این بوده است که توانسته‌ایم امید به زندگی را به ۷۰ سال برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تکلیف وام ازدواج منِ جوان چی میشه ؟؟ والله بیش از یکساله منتظر وام ازدواجم ؟؟ با این شام اعیانی 250 میلیون تومانی که اقایان میل کردند میشد به 83 زوج وام ازدواج داد ، تازه 1 میلیون تومن هم اضافه میومد ، وام ما رو بدین بخدا محتاجیم ، بزنیم به یه زخمی
سهیل
Iran, Islamic Republic of
منم یکیشونم،خدا بده کار و مسکن اجاره ای مناسب
ایرج
Iran, Islamic Republic of
مرگ ومیر ناشی از تصادفات ؟ کم شدن جمعیت؟ خدارا شکر پراید جایی به کار آمد