يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
مهدی چمران:

اقتصادمقاومتی درشهرداری‌ها اعمال‌می‌شود

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 357560
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در بحث فرهنگ و اقتصاد مقاومتی مطالعاتی کرده‌ایم که در عملکرد شهرداری‌ها اعمال خواهد شد تا بتوانیم کمبودهای درآمد مالی را جبران کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز ظهر امروز در سالن اجتمات مجتمع ایثار ساوجبلاغ برگزار شد.
 
در این همایش که با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز در کردان ساوجبلاغ برگزار شد، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها طی سخنانی بر ارتباط منسجم اعضای شوراها با مردم تأکید کرد و گفت: اعضای شوراها باید در راستای خدمت به مردم تلاش کنند و برطرف کردن مشکلات مردم را از مهم‌ترین وظایف خود بدانند.
 
وی افزود: شوراها نماینده مردم در محل خودشان هستند و در هر موضوعی می‌توانند موثر باشند.
 
این مسئول با بیان اینکه شوراها با سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرند می‌توانند در اقتصاد مقاومتی منطقه بسیار تأثیرگذار باشند،‌ خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ و اقتصاد مقاومتی مطالعاتی کرده‌ایم که در عملکرد شهرداری‌ها اعمال خواهد شد تا بتوانیم کمبودهای درآمد مالی را جبران کنیم.
 
وی تأکید کرد: مهمترین وظیفه شوراها توجه به مطالبات مردم و توسعه طرح‌های عمرانی است تا بتوانیم بیش از گذشته رضایتمندی مردم را در زمینه‌های مختلف فراهم کنیم.
 
در ادامه این مراسم نایب رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی مدیریت واحد شهری را مشکل اصلی شوراها دانست و گفت: خروجی اصلی این همایش باید این باشد که شوراها به مسئولیت اصلی خود در شهر بپردازد.
 
محمدجواد کولیوند خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در انتخابات آتی شمارش‌ها مکانیزه شده و به گونه‌ای که توانمندی شمارش آرا در آن واحد 1000 صندوق را داشته باشیم.
 
وی در ادامه سخنان خود از تغییر قانون انتخابات و شرح وظایف در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شوراها به عنوان نهاد غیردولتی می‌توانند نقش اساسی در اقتصاد به ویژه در بحث‌های تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی داشته باشند.
 
معاون عمرانی استاندار البرز نیز در این همایش طی سخنانی شوراهای اسلامی را پتانسیل بسیار قوی در شهرها و روستا اعلام کرد و بیان داشت: از این ظرفیت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش ثروت ملی استفاده شود.
 
مجید سریزدی افزود: تجلیل از زحمات و همت شوراهای اسلامی از دیگر اهداف این برنامه است ولی ایجاد اشتغال، خرید کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی از موارد مهمی است که باید شوراها در دستور کار خود قرار دهند.
 
وی از همایش برد برد در 20 اردیبهشت در استان البرز خبر داد و اعلام کرد: آینده روشن و امیدوار کننده‌ای در ایجاد و جذب سرمایه‌گذاری در استان پیش رو است.
 
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید مهم‌ترین وظیفه خود را خدمت‌رسانی به مردم بدانند و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
 
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: اعضای شوراها انتخاب شده مردم هستند لذا مردم انتظار دارند که نمایندگان آنان در پارلمان شهری به درستی وظایف خود را انجام داده و اقدامات اساسی را برای توسعه خدمات‌رسانی‌ها انجام دهند.
 
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه دیدارهای چهره به چهره با مردم و بازدید از مناطق مختلف می‌تواند در شناسایی مشکلات مردم تأثیرگذار باشد، افزود: اعضای شورای شهر هرچه بیشتر همراه و همدل با مردم باشند می‌توانند در انجام وظایف خود موفق‌تر عمل کنند.
 
پالیزگیر با تأکید بر اینکه شوراها رابط امین بین مردم و مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم شوراها پیگیری درخواست‌های مردم است لذا اعضای شوراها باید رسیدگی به مطالبات مردمی را مهم‌ترین اولویت خود بدانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *