جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۳۴

زاکانی: توقیف رسانه‌های منتقد برای محدود کردن فضای سیاسی است/ روحانی با مسببان برخورد کند

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 350849
مدیر مسئول نشریه پنجره به انتقاد از بسته‌شدن رسانه‌های منتقد در دولت روحانی پرداخت و گفت: اقدام شبهه‌انگیز اخیر علاوه بر عبور از شعارهای انتخاباتی، در جهت محدود کردن فضای سیاسی کشور و مخالفان است.
زاکانی: توقیف رسانه‌های منتقد برای محدود کردن فضای سیاسی است/ روحانی با مسببان برخورد کند
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توقیف هفته نامه ۹دی، اظهار داشت: با توجه به شعارهای انتخاباتی نامزدها و به ویژه آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، ما در حال حاضر شاهد تعارض و تضادی جدی بین شعارها و اقدامات در کشور هستیم.

زاکانی بر همین اساس به توقیف نشریات منتقد بدون تعامل لازم بین وزارت ارشاد با مطبوعات اشاره کرد و افزود: ما می‌بینیم در نزدیکی تعطیلات عید نوروز رسانه‌ای منتقد توقیف می‌شود که این امر تعارض بین شعار و اقدام را تشدید می‌کند.

مدیر مسئول نشریه پنجره ادامه داد: اقدام اخیر علاوه بر عبور از شعارهای انتخاباتی، در جهت محدود کردن فضای سیاسی کشور و جلوگیری از نقد مخالفان است و در عین حال نادرستی این کار را نیز توجیه می‌کنند؛ از این رو این کار قابل اعتراض و شبهه‌انگیز است.

وی اعمال محدودیت برای رسانه‌های منتقد را کاری ناصواب برشمرد و تاکید کرد: رئیس‌جمهور محترم باید در جهت وعده خود با مسببان این قضیه برخورد کرده و توضیحات لازم را به مخاطبان و افکار عمومی ارائه کند.

زاکانی به تناقض‌ در زمینه دفاع رئیس‌جمهور از رسانه‌هایی که به هتک ارزش‌های دینی و منافع ملی پرداخته‌اند و عدم اعتراض به توقیف نشریات منتقد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور تاکنون درباره مواجه وزارت ارشاد با رسانه‌های منتقد و بستن آنها هیچ اعتراضی نکرده است، لذا ما انتظار داریم با این امر ناصواب برخورد و مانع از استمرار این مسیر شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید بستری در کشور فراهم شود که رسانه‌های منتقد که بسته‌ شده‌اند بتوانند به عرصه مطبوعات کشور بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زاکانی پیام انتخابات رو نگرفته
پیام انتخابات بستن روزنامه های منتقد بود ؟
محمد
پيام انتخابات، توقيف‌هاي فله‌اي بود؟!
به اين دليل مي‌پرسم كه 2 هفته پيش كه روزنامه آسمان به جرم توهين به حكم قرآني قصاص توقيف شده بود، همين شما مي‌گفتي پيام انتخابات رو درك نكرديم و در حال بستن فضاي آزاد انديشي هستيم؟!
آخرش پيام انتخابات چيه؟! آزادي يا توقيف؟!
این قدر نگوید پیام دارم الان می بینم که دارند با مردم ققیر چکار می کنند اگر به طبقه فقیر جامعه رسیدگی شود بگو پیام اتتخابات .زیادی به پیامی انتخاباتی خودتان ننازد
این نظر رو من دادم
بابا چرا اینقدر منفی میدین؟! من حرف دولتی ها رو نوشتم!
نويد
دكتر روحاني معتقد به آزادي مسؤلانه است.وقتي نامه زيباكلام به شريعتمداري درباره فوايد هسته اي ،عمل ضد امنيتي محسوب ميشود پس عمل شماها با تيتراي زردتون به طريق اولي ضد امنيت است.
کرسنت
پرفسور میشه توضیح بدی دقیقا منظورت از نقد دلسوزانه چیه ؟
زیبا کلام رسما اسرائیل را به رسمیت می شناسد. جیش العدل را به رسمیت می شناسد و حمایت می کند. هر چه دلش می خواهد بر علیه نظام به زبان می آورد.
ما اجازه مصادره انقلاب را به احدی نمی دهیم. این کشور ملک پدرشان نیست که در مقابل خون شهدا و ارزش های آن قد علم کنند.
آزادی مسئولانه یعنی چی؟
یعنی اینکه هتاکان به ائمه اطهار آزاد باشند؟ توهین کننده های به حضرت امام مصونیت داشته باشند؟ و هزاران حرف دیگر!
بعد یک روزنامه به دلیل انتقاد به دولت بسته شود؟!
حرمت غدیر بالا تر است یا دولت؟!
محمد
هر گردي گردوست؟!
يا به عبارتي قاتل و مقتول، جرم يكساني دارند؟!
پس چطور نامه واقعاً ضد امنيتي را با نقد برابر قرار مي دهيد؟!
ایرانی
هاشمی تحمل انتقاد دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
رونمایی از نماد تحمل مخالف!
آقای زاکانی ما چگونه از آقای رئیس جمهور بخواهیم که توضیح دهند؟! ابزار سوال و استیضاح و ... در دست شما نمایندگان است.با پرسشهای قانونی از ایشان جواب بخواهید.در طول این مدت دولتمردان هر کاری که خواستند کردند و شما تنها به ابراز نگرانی و تذکر بسنده کردید.
علی زادمحمود
دولت راستگویان به دنبال این است که حرف رسمی خودش حرف راست تلقی شود و صدای منتقد نتواند سنگ محکی برای راستی آزمایی حرفهای انان باشد

حال می خواهد این منتقد پنجره و جهان و وطن امروز و نه دی باشد یا اشخاصی همچون دکتر زاکانی و دکتر توکلی و دکتر نادران و مهندس بذرپاش
تصور می کند روحانی در جریان نبوده.??
اتفاقا روحانی اصلا نمونه منتقد رو تحمل کنه
اگر انموقع که مرتضوی 20 تا30 تا روزنامه ها را می تبست اعتراض می کردید میشد از ازادی ازادی گفتن شما دفاع کرد
شعار شما آزادی است نباید به شعار درود بر مخالف من و شعار دهان منتقد را نباید بست خود وفادار بمانید؟!
این شعارهای شما برای این است که فرصت به ضد انقلاب و سلطنت طلب ها برای مصادره کشور بدهید. دغدغه شما ملت و نظام نیست.
كي بست؟! كجا بست؟! چي رو بست؟! نام ببر بابا!
United States
اصلا شما از تعداد روزنامه ها هم اطلاع نداری ! نظر نده سنگین تری
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی عزیز، رسانه مغرض فرق میکنه با رسانه منتقد. سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن و عقده گشایی فرق میکنه با انتقاد. اگر این جماعت به حق بودن چرا زمان احمدی نژاد دنبال احقاق حق مردم نبودن؟ ساده نباشید لطفا
حالا میشه ملاک تشخیص مغرض بودن و دلسوز بودن رو به ما هم بگی ؟
.......
انتقاد به دولت می شود عقده گشایی ....
محمد
دوست مغرض من؛
اولاً احمدي نژاد هر چقدر بد ... بود- كه نبود- ولي تحمل مخالف را داشت. كجا حتي يك مورد روزنامه‌اي به خاطر انتقاد به دولت احمدي نژاد يا حتي تمسخر فراوان وي تعطيل شد؟! شرم را خورده‌ايد، حيا را قي كرده‌ايد؟! هنوز چند ماه بيشتر نگذشته. حافظه مردم رو چي فرض كرده‌ايد؟!
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی توی صدا و سیما 4سال هرچی توهین بود نثار اصلاح طلبان می کردیید فضای سیاسی محدود نبود یک دقیقه اجازه دفاع ندادیید فضای سیاسی محدود نبود شرم و حیا هم چیز خوبیه
شایان متینی
معنی ومفهوم اعتدال را هم فهمیدیم.در جایی که تفکرات ساختار شکن روزنامه های زرد زنجیره ای میبایست جلویش گرفته شود وایجاد شبه وپاشیدن بذر ناامیدی بوسله این روزنامه ها جلویش گرفته شود روی هفته نامه ارزشی 9 دی تیغ کشیده اند و انرا توقیف می کنند.جرم این هفته نامه دفاع از ارزشهای انقلاب وایجاد نشاط وتحرک در جامعه بوده است .این نشان میدهد که اقایان انتقاد بر خود را تاب تحمل ندارند .جای انست که خون موج زند در دل لعل /زین تغابن که خزف می شکند بازارش.
عبدا...
زمانیکه رییس جمهور منتقدان را بی سواد بخواندبیش ازاین دیگر توقع نیست ......
آقای زاکانی هر کسی را که انتقاد کنند دهانش را می بندند.
برنامه پر طرفدار ویتامین ث سیما هم به دلیل انتقاد از سبد کالا با فشار دولت تعطیل شد و سید علی ضیاء مجری این برنامه توبیخ شده؛ تازه سبد کالایی که خودشان معترف هستند مشکل داشته برای همین می اندازند گردن احمدی نژاد!!!
روزنامه های منتقد و سایت ها را هم شدیدا تحت فشار گذاشته به کوچک ترین اعتراضی می بندند. ولی هتکان به امام و انقلاب و اسلام و ائمه اطهار کاملا آزادند. حتی روزنامه ای که خداوند را متهم به تبعیض کرد مورد حمایت وزارت ارشاد قرار دارد.
باغاني
سلام بسيار از توقيف دو هفته نامه انقلابي ناراحت شدم ، به چه حقي چنين... ميكنند؟؟؟ چرا روزنامه هايي كه به مقدسات توهين كردند توقيف نشدند؟؟ افراط يعني: ترسيدن از هفته نامه نه از روزنامه كه هر روز مطلب منتشر كند ، افراط يعني: توقيف نه تذكر و اصلاح ، افراط يعني بي اعتنايي ...
چوب لای چرخ دولت گذاشتن افتخار تندروهاشده
کربلایی
آقا نمیدانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
بسیجی
شما گر نعوذ بالله رئیس جمهور شوید به تمام روزنامه ها و رسانه ها آزادی بیان می دهید.
ببخشیدا ندیدید دولت احمدی نژاد چه کار کردن و انواع توهین ها .یه سوال الان جرات دارن خنده بازار درست کنن
.طالب
United States
چرا بجای نقد مودبانه . فقط هتاکی میکنید؟
...
و ما نیز منتظریم ببینیم ایا بقو ل اقایان کارکنان این نشریه حق زندگی و حیات دارند یا با روزنامه های انطرفی فرق دارند. البته اصل قضیه که خود جای بحث دیگری دارد
تاسف اینکه شعاربا عمل همخوانی ندارد دولت تحمل کوچکترین نقد راندارد