پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

پناهیان: برخی مسئولان خود را در حاشیه امن پنهان کرده و جلوی نقد را می‌گیرند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 408056
حجت الاسلام پناهیان اشاعه دهندگان فحشا و هرزگی را دارای اهداف شوم سیاسی دانست و گفت: ترویج هرزگی در جامعه مساوی با سیطره رژیم صهیونیستی بر کشور است، این که علما حوزه با ترویج فحشا مخالفت دارند به ابعاد سیاسی نیز توجه می کنند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه ودانشگاه امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) گفت: گاهی به اندازه ای حق نامأنوس و مخالف با فطرت بیان می شود که شاهد فاصله گرفتن انسان ها از آن خواهیم بود.

وی افزود: دین زمانی آسان و قانع کننده می شود که مطابق با انسان باشد، باید دانست که تعریف دین جدای از ماهیت انسان نیست؛ تعریف انسان، زندگی و بندگی باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

این مبلغ دینی با اشاره به تبعات معرفی نادرست دین اظهار داشت: نادرست تعریف کردن دین سبب می شود انسان ها احساس کنند که باری اضافی بر دوش آنها وجود دارد و این مسأله سبب ارتباط برقرار نکردن آنها و دوری از دین می شود؛ معرفت به مفهوم انسان و زندگی مقدمه ای برای شناخت دین می شوند.

وی با انتقاد از سبک آموزشی کشور ادامه داد: متأسفانه در ۱۲ سالی که فرزندان جامعه در اختیار نظام آموزشی کشور هستند، معنا و مفهوم زندگی برای آنان بیان نمی شود؛ فرزندان در طول این مدت باید با فرازهای نامه امام علی(ع) به پسرشان که در باره زندگی است آشنا شوند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به مفهوم انسان ابراز داشت: انسان موجودی است که همیشه با دو علاقه خوب و بد رو به رو است؛ زندگی نیز به معنای مدیریت علاقه ها و تلاش برای رسیدن به علاقه خوب و کنترل علاقه های نادرست است.

وی با بیان این که وجود چند نوع علاقه سبب کارآمدی عقل می شود، عنوان کرد: طبق آگاهی انتخاب کردن بین گرایش ها سبب ارزشمند شدن انسان می شود، از همین رو طبق آگاهی عمل کردن دارای ارزش نبوده و هنر نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان در تمامی حالات زندگی خود با علایق گوناگون رو به رو است، از همین رو دین به عنوان برنامه ای برای مدیریت علاقه ایفای نقش می کند.

وی با بیان این که دین فقط حیطه فردی نداشته و سیاست را نیز در برمی گیرد به پیمان عقبه دوم اشاره کرد و گفت: در این پیمان هفتاد نفر با رسول اکرم(ص) بیعت کردند که ایشان را در برنامه های گوناگون یاری کنند، بلافاصله بعد از این پیمان حضرت دوازده رییس برای ۱۲ قوم انتخاب کردند که این نشانه اهمیت سیاست است، پرداختن به سیاست باید در صدر قرار گیرد.

این مبلغ دینی با اشاره به نسبت مدیریت تمایل با سیاست، افزود: نسبت مدیریت گرایش ها با سیاست این است که اگر جامعه ای اهل مدیریت تمایل باشند به یقین کسانی بر آن ها حکومت می کنند که اهل مبارزه با نفس هستند.

وی با بیان این که رؤسا و حکمرانان باید با تقوا باشند، اظهار داشت: متأسفانه برخی مسؤولان خود را در گوشه ای امن پنهان کرده و به بهانه نبودن مصلحت جلوی انتقادات را می گیرند؛ جامعه ای که مردمش از هوای نفس تبعیت کنند به یقین از هوای نفس زورگویان و افراد باطل نیز اطاعت خواهند کرد.

حجت الاسلام پناهیان اشاعه دهندگان فحشا و هرزگی را دارای اهداف شوم سیاسی دانست و ادامه داد: ترویج هرزگی در جامعه مساوی با سیطره رژیم صهیونیستی بر کشور است، این که علما حوزه با ترویج فحشا مخالفت دارند به ابعاد سیاسی نیز توجه می کنند.

وی با انتقاد از حرکت ناجوانمردانه برخی در لطیفه سازی با هدف دوری جامعه از علما ابراز داشت: علما نسبت به گناهکاران نیز بسیار مهربان و دارای رأفت هستند، اما با اشاعه سازمانی گناه، و ترویج هرزگی با پول بیت المال و باب کردن گناه مخالف هستند؛ اگر فحشا در جامعه رواج پیدا کند بازی به نفع رژیم غاصب اسرائیل به پایان می رسد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر در جامعه مدیریت تمایلات ضعیف شود کشور همانند جوامع مسیحی مجبور می شود که در اختیار صهیونیست ها بوده و برای آن ها نوکری کند، از همین رو باید به فکر حفظ جامعه و دوری آن از هرزگی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در عرصه سیاست فردی باید مدیریت کند که قبل از آن خود را مدیریت کرده باشد، اگر چنین فردی حاکم نباشد به یقین جامعه همانند دوران طاغوت هوی پرست خواهد شد؛ امام علی(ع) می فرماید که ریشه تمامی فتنه ها پیروی از هوای نفس است؛ در فضاهای اخلاقی باید مراقب معنویت سکولار و اخلاقی که سبب تأیید زور می شود باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *