کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی: توقیف رسانه‌های منتقد برای محدود کردن فضای سیاسی است/ روحانی با مسببان برخورد کند

28 اسفند 1392 ساعت 13:55

مدیر مسئول نشریه پنجره به انتقاد از بسته‌شدن رسانه‌های منتقد در دولت روحانی پرداخت و گفت: اقدام شبهه‌انگیز اخیر علاوه بر عبور از شعارهای انتخاباتی، در جهت محدود کردن فضای سیاسی کشور و مخالفان است.


به گزارش جهان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توقیف هفته نامه ۹دی، اظهار داشت: با توجه به شعارهای انتخاباتی نامزدها و به ویژه آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، ما در حال حاضر شاهد تعارض و تضادی جدی بین شعارها و اقدامات در کشور هستیم.

زاکانی بر همین اساس به توقیف نشریات منتقد بدون تعامل لازم بین وزارت ارشاد با مطبوعات اشاره کرد و افزود: ما می‌بینیم در نزدیکی تعطیلات عید نوروز رسانه‌ای منتقد توقیف می‌شود که این امر تعارض بین شعار و اقدام را تشدید می‌کند.

مدیر مسئول نشریه پنجره ادامه داد: اقدام اخیر علاوه بر عبور از شعارهای انتخاباتی، در جهت محدود کردن فضای سیاسی کشور و جلوگیری از نقد مخالفان است و در عین حال نادرستی این کار را نیز توجیه می‌کنند؛ از این رو این کار قابل اعتراض و شبهه‌انگیز است.

وی اعمال محدودیت برای رسانه‌های منتقد را کاری ناصواب برشمرد و تاکید کرد: رئیس‌جمهور محترم باید در جهت وعده خود با مسببان این قضیه برخورد کرده و توضیحات لازم را به مخاطبان و افکار عمومی ارائه کند.

زاکانی به تناقض‌ در زمینه دفاع رئیس‌جمهور از رسانه‌هایی که به هتک ارزش‌های دینی و منافع ملی پرداخته‌اند و عدم اعتراض به توقیف نشریات منتقد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور تاکنون درباره مواجه وزارت ارشاد با رسانه‌های منتقد و بستن آنها هیچ اعتراضی نکرده است، لذا ما انتظار داریم با این امر ناصواب برخورد و مانع از استمرار این مسیر شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید بستری در کشور فراهم شود که رسانه‌های منتقد که بسته‌ شده‌اند بتوانند به عرصه مطبوعات کشور بازگردند.


کد مطلب: 350849

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/350849/زاکانی-توقیف-رسانه-های-منتقد-محدود-کردن-فضای-سیاسی-روحانی-مسببان-برخورد-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com