جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گویا تنها رسانه‌های متملق حق حیات دارند

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 350848
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از توقیف رسانه‌های منتقد، گفت: وزارت ارشاد به سمت سکولاریسم و گسترش ارزش‌های لیبرالیستی می‌رود.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از توقیف نشریه ۹ دی توسط هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: من با شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم. متاسفانه در سیاست جدیدی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته است، روزنامه‌هایی حق حیات دارند که تملق دولت را بگویند به جز موارد نادر روزنامه‌ها تنها به دنبال این کار هستند تا درآمدی برای خود داشته باشند.

وی افزود: در این میان با روزنامه‌های مستقل و منتقد برخورد می‌شود و جلوی آزادی اندیشه و انتقاد گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تاسف بیشتری نسبت به سیاست وزارت ارشاد وجود دارد چرا که این سیاست در حال حرکت به سوی سکولاریسم و گسترش ارزش‌های لیبرالیستی حرکت می‌کند.

نبویان گفت: من به روزنامه قانون اشاره می‌کنم که صریحا در آن آیه قرآن کریم را منکر شده است و آن را تبعیض جنسیتی دانسته‌اند و آن آیه را مصداق چنین مسئله‌ای می‌دانند. در روزنامه آسمان هم شاهد بودیم که حکم آسمانی قصاص زیر سؤال رفت. حضرت امام چنین افرادی را مرتد اعلام کرده بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جالب است هیچ کدام از این دو روزنامه را هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف نکرده است. من چندی پیش با وزیر ارشاد صحبت می‌کردم و در مورد توقیف روزنامه قانون پرسیدم. وزیر ارشاد در پاسخ به سوال من گفت چنین مسئله‌ای در هیأت نظارت مطرح نشده است. همین مسئله نشان می‌دهد روزنامه‌هایی که صریحا علیه قانون و آیات قرآن می‌نویسند بر اساس سیاست وزارت ارشاد آزاد هستند.

نبویان گفت:‌در این میان روزنامه‌هایی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نمی‌توانند فعالیت کنند و باید توقیف شوند.

وی افزود: اینها همان سیاست‌های سکولاریستی و لیبرالیستی به سمت سیاست‌های ارزش‌‌زدایی در کشور حرکت می‌کنند. فرصت دادن به هنرپیشه‌های پیش از انقلاب و افراد فاسد و همچنین روزنامه‌های لیبرالیستی مثالی از این سیاست است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نکته بعدی این است که کارهای غیرقانونی از سوی وزارت ارشاد زیاد می‌شود.

استاد دانشگاه تهران در پایان گفت: متاسفانه بعضی‌ها فراوان عمل می‌کنند و مردم را به سمت فیس بوک دعوت می‌کنند. دست و بال خود را فراقانونی می‌دانند و کارهای فراقانونی انجام می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *