دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

کسي جرأت نداردبه من اولتيماتوم بدهد

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 347617
علي‌ فتح‌الله‌زاده در مورد مسائل مالي باشگاه استقلال، تصميمش براي فصل آينده و حاشيه‌هاي اخير صحبت‌هاي زير را مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از نود، نماينده وزارت ورزش به باشگاه آمد و ما هم تمامي حساب‌هاي باشگاه را به او تحويل داديم. در اين چند روز هم سرگرم بررسي وضعيت مالي باشگاه بوديم و خوشبختانه باشگاه استقلال ۴۰۰ ميليارد تومان دارايي دارد.

* ظاهرا روز گذشته با امير قلعه‌نويي بابت فصل آينده جلسه‌اي داشته‌ايد و مي‌گويند به خاطر بحث واگذاري باشگاه استقلال تصميم‌گيري شما به ‌آينده موکول شده است.

متأسفانه اين کارها همان‌ کارهاي کثيفي است که بعضي‌ها به دنبال راه انداختن آنها هستند و مي‌خواهند در انتهاي فصل به ما لطمه بزنند. من بارها اعلام کرده‌ام که سال آينده نيستم و قطعا با پايان فصل خداحافظي مي‌کنم پس چطور مي‌توانم وقتي قرار است نباشم با امير قلعه‌نويي براي فصل آينده جلسه بگذارم. حق به اين است کسي که قرار است در آينده مسئوليت اين باشگاه را به عهده بگيرد در مورد همه چيز آن تصميم‌گيري کند. من ۳ روز است امير قلعه‌نويي را نديدم.

*فکر نمي‌کنم کسي اين حرف شما را که مي‌گوييد مي‌خواهيد برويد باور کند.

من مدت‌هاست که مي‌گويم مي‌خواهم بروم ولي از بس که اين حرف را زده‌ام و کسي نگذاشته که بروم باورشان نمي‌شود اما حقيقت اين است که احتياج به استراحت دارم و با توجه به اينکه مسئول بعدي حق تصميم‌گيري دارد براي فصل آينده هيچ صحبتي نداشته و ندارم. ما فقط بايد تلاش کنيم همين تيم فعلي حفظ شود و ما براي سال آينده هم سهميه ليگ قهرمانان آسيا را بگيريم و اگر خدا بخواهد يک قهرماني ديگر داشته باشيم.

*يعني اگر آخر فصل استقلال قهرمان هم شود باز هم بر تصميم خود مصر هستيد؟

دقيقا همين طور است. اتفاقا من زماني مي‌روم که براي انجام دادن هر کاري وقت هست و تا ‌آن زمان به اميد خدا همه کارهاي واگذاري باشگاه هم انجام شده و دست و بال مدير بعدي براي خرج کردن باز است و ديگر از اين اداره به آن اداره معطل نمي‌شوم. بايد اين را بگويم که تا اينجا درآمدزايي باشگاه بي‌نظير بوده است و بعد از انقلاب کسي نبوده که اينطور بتواند درآمدزايي داشته باشد. من چيزي حدود ۲۰۰ ميليارد تومان به اين باشگاه سود رساندم. تراز واقعي مالي باشگاه بالاي ۳۰۰ ميليارد تومان است اما کسي به اين چيزها توجهي نمي‌کند در حالي که چنين درآمدزايي شوخي نيست.

* بالاخره بدهي انباشته باشگاه چه ميزان است؟

همانطور که قبلا گفتم بدهي انباشته باشگاه استقلال ۲۳ ميليارد تومان است و الان هم مي‌گويم که ۳۰۰ ميليارد تومان در اين باشگاه درآمدزايي داشتيم. حتي به دوستان واگذاري هم گفتم کمپي که احداث شده اگر قبولش ندارند من براي آن مشتري دارم و اصلا خودم يا دوستانم آن را مي‌خريم. خودتان برويد يک کمپ جديد بگيريد چون من خودم مي‌توانم از اين کمپ درآمدزايي کنم. اگر بخواهند روي برند استقلال اکنون قيمت‌گذاري کنند اين باشگاه بالاي ۵۰۰ ميليارد تومان ارزش دارد.

*خبر بدي که اين روزها براي استقلال مطرح شد شکستگي دست تيموريان بود.

حکايت ما جالب است، هر روز که از خواب بلند مي‌شويم يک مشکلي درست مي‌شود اما استقلال بيدي نيست که با اين بادها بلرزد. ما مي‌جنگيم البته که کمبود تيموريان را خيلي احساس مي‌کنيم و بازيکنان هم اين را مي‌دانند اما ما نمي‌گذاريم گرگ ما را بخورد و ما به گرگ حمله مي‌کنيم.

* اين روزها به نظر مي‌رسد روابط امير قلعه‌نويي و شاگردانش خيلي حسنه نيست و ظاهرا با هم قهر هستند، حتي شايعه شده عده‌اي از بازيکنان استقلال به شما پيغام داده‌اند که امير قلعه‌نويي را برداريد و يا حتي برخي از آنها ناراحتند و سر تمرين نمي‌آيند.

اين را اول از همه بگويم که بازيکنان استقلال همگي خوب هستند ولي آنها بايد بدانند امير قلعه‌نويي مشکلات زيادي را امسال تحمل کرد و آنها بايد باري که روي دوش قلعه‌نويي بود را درک کنند. ممکن است هر يک از ما در مقاطعي عصباني شويم و چيزي بگوييم. شما مطمئن باشيد کسي جرأت نمي‌کند به من بابت سرمربي تيم اولتيماتوم بدهد و بچه‌هاي ما هم اينطور نيستند. من مقابل اين بي‌اخلاقي‌ها مي‌ايستم ولو اينکه حتي تيمم در انتهاي جدول قرار گيرد. سرمربي تيم محترم است و من خودم با وجودي که رئيس باشگاه هستم اما به او احترام مي‌گذارم چون بايد به پاس خدماتي که قلعه‌نويي براي استقلال داشته قدرش را بدانيم. قطعا در تيم سوء‌ تفاهم‌هايي پيش آمده و مشکلي نيست.

*ظاهرا محمد قاضي که چند روزي است در تمرينات شرکت نمي‌کند از قلعه‌نويي ناراحت است. مي‌گويند ظاهرا قلعه‌نويي از کي‌روش خواسته تا تعداد کمتري بازيکن از استقلال به تيم ملي دعوت کنند و يکي از بازيکناني که به دليل همين توافق به تيم ملي دعوت نشده قاضي است.

اين يک شايعه دروغ است. اين يکي را خودم مطلع هستم. اتفاقا محمد قاضي از جمله بازيکناني است که امير قلعه‌نويي به کي‌روش او را توصيه کرده و گفته که مي‌تواند به تيم ملي کمک کند. قلعه‌نويي همه تلاشش را مي‌کند تا بازيکنان شايسته به تيم ملي دعوت شوند. متأسفانه در حالي که ما نماينده ايران در آسيا هستيم و بايد به ما در حفظ آرامش کمک کنند چنين شايعاتي را براي ما درست مي‌کنند.

*اين روزها همه در مورد مهدي رحمتي و رأيي که کميته انضباطي براي او صادر کرده صحبت مي کنند در اين باره چه نظري داريد؟

اگر به ريز قضيه توجه کنيم آنچه که در مورد رحمتي مي‌گويند درست نيست و صحت ندارد چون او مورد بي‌انضباطي نداشته است. ممکن است هر کسي در هر حالتي از او عکس گرفته شود و قضاوت‌ها متفاوت باشد. عده‌اي در مورد رحمتي کم لطفي کردند و مطمئن باشند که آه سيد آنها را مي‌گيرد.

*خيلي‌ها معتقدند که فدراسيون و کميته انضباطي در دادن رأي‌ها هواي استقلال را دارد.

اتفاقا فدراسيون فوتبال بدترين تصميمات را عليه ما داشته است و اولين تيمي بوديم که يک امتياز از ما کم شد. مطمئن باشيد اگر بررسي شود تيم‌هاي زيادي هستند که از استقلال جلوترند و سود بيشتري بردند.

* اگر حرفي مانده بگوييد.

من قطعا آخر فصل که مي‌خواهم از استقلال بروم تمام عملکردم را در اختيار رسانه‌ها مي‌گذارم به خصوص قرارداد بازيکنان را تا مردم ببينند در مورد قرارداد ما چه مي‌گفتند و واقعيت چيست. اگر ديگران هم جرأت دارند چنين کاري را انجام دهند. از هواداران هم تشکر مي‌کنم و آنها بدانند که من چند روز بيشتر ميهمان ‌آنها نيستم و خواهش مي‌کنم که در چند بازي باقي مانده همچنان هواي استقلال را داشته باشند تا ما بتوانيم از مرحله اول ليگ قهرمانان هم به راحتي عبور کنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *