يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۱۱

عکس / در دست دیگر...

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب: 341689
این عکس، نمادِ کاملی است از حضور تمامی اغشار مردم، اعم از زن و مرد، در جریان انقلاب اسلامی، حتی در ابعاد مسلحانه آن. زنی که با حفظ تمامی حریم ها و قیود شرعی و عرفی خود، در سخت ترین عرصه های مبارزه، با روحیه و سرفراز حاضر شده است.
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید در یکی از روزهای حدفاصل 13  تا 22 بهمن 1357 در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران گرفته شده است. بانویی محجبه و مسلمان، در یکی از صدها سنگری که انقلابیون برای دفاع از خود در معابر عمومی ایجاد کردند، با یک قبضه سلاح "G3" مشغول پاسداری بوده که متوجه عکاسی شده و با دست چپ خود، علامت پیروزی را نشان می دهد. این عکس، نمادِ کاملی است از حضور تمامی اقشار مردم، اعم از زن و مرد، در جریان انقلاب اسلامی، حتی در ابعاد مسلحانه آن. زنی که با حفظ تمامی حریم ها و قیود شرعی و عرفی خود، در سخت ترین عرصه های مبارزه، با روحیه و سرفراز حاضر شده است. شاد باد روح "امام امت" که فرمود خود را  فرمودند:
«همان زنهایی كه آن وقت كه (اصلا) بی تفاوت بودند راجع به كشور خودشان، راجع به همه چیز، همین ها وارد شدند در میدان و دیدیم كه خوب هم می توانند انجام وظیفه كنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر شیرزنان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
یادبادان روزگاران یادباد
United States
4 نفر ظاهرا کلا ترسو هستن که منفی زدن
تا زنده ایم رزمنده ایم
رود بر بسیجی
Iran, Islamic Republic of
....
از این مدل خانم ها که زیاد داریم...
از این خبرها بیشتر کار کنید
ممنون
درود و سپاس
رزمندگان پیروز اسلام درود بر شما
زنان و مردان رزمنده
از اصفهان
شما فقط با فعالیت اجتماعی زنانی موافقید که در راستای اعتقادات شما کار کنند.
....
محمد
تو رو خدا همین کارا رو میکنید به ما میگن بی سواد. خواهشا این نظرو ثبت نکنید. اغشار چیه! اقشار درسته!!

یا یکی از برادرا نوشته بود توضیع سبد کالا!!!! :|