کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عکس / در دست دیگر...

14 بهمن 1392 ساعت 20:18

این عکس، نمادِ کاملی است از حضور تمامی اغشار مردم، اعم از زن و مرد، در جریان انقلاب اسلامی، حتی در ابعاد مسلحانه آن. زنی که با حفظ تمامی حریم ها و قیود شرعی و عرفی خود، در سخت ترین عرصه های مبارزه، با روحیه و سرفراز حاضر شده است.


به گزارش جهان نیوز، عکسی که می بینید در یکی از روزهای حدفاصل 13  تا 22 بهمن 1357 در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران گرفته شده است. بانویی محجبه و مسلمان، در یکی از صدها سنگری که انقلابیون برای دفاع از خود در معابر عمومی ایجاد کردند، با یک قبضه سلاح "G3" مشغول پاسداری بوده که متوجه عکاسی شده و با دست چپ خود، علامت پیروزی را نشان می دهد. این عکس، نمادِ کاملی است از حضور تمامی اقشار مردم، اعم از زن و مرد، در جریان انقلاب اسلامی، حتی در ابعاد مسلحانه آن. زنی که با حفظ تمامی حریم ها و قیود شرعی و عرفی خود، در سخت ترین عرصه های مبارزه، با روحیه و سرفراز حاضر شده است. شاد باد روح "امام امت" که فرمود خود را  فرمودند:
«همان زنهایی كه آن وقت كه (اصلا) بی تفاوت بودند راجع به كشور خودشان، راجع به همه چیز، همین ها وارد شدند در میدان و دیدیم كه خوب هم می توانند انجام وظیفه كنند.»


کد مطلب: 341689

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/341689/عکس-دست-دیگر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com