سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

بورس‌ایده در سازمان‌بورس راه‌اندازی می‌شود

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 341457
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از راه‌اندازی بورس ایده در سازمان بورس تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست خبری صبح امروز گفت: امیدواریم تا پایان امسال بورس ایده در سازمان بورس راه‌اندازی شود تا بتوانیم اختراعات مخترعان را قیمت‌گذاری کنیم.

وی افزود: همچنین امیدواریم در تعامل سه‌جانبه با مخترعان و سرمایه‌گذاران بتوانیم اختراعات را تجاری‌سازی کنیم.

ستاری از برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این جشنواره از فردا دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند و تا پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: جشنواره نوآوری و شکوفایی یک آزمایش اولیه برای چگونگی حمایت از مخترعان است.

به گفته ستاری در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی تجاری‌سازی، مراکز رشد و پارک‌های فناوری، بازار مالکیت‌های فکری و فن‌بازار دایر است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: همچنین در این جشنواره برای نخستین‌بار صندوق‌های خطرپذیر نیز فعال شده‌اند و به طور کلی جشنواره نوآوری و شکوفایی در راستای شناسایی مخترعان و اتصال به بازار مدل جدیدی را ارائه می‌کند.

وی افزود: در بخش اصلی جشنواره ۲۸۰ ثبت‌نام داشتیم که ۲۰۰ ثبت‌نام قطعی شد، در بخش اختراعات تجاری‌سازی ۴۴۸ ثبت‌نام داشتیم، همچنین ۲۵ شرکت دانش‌بنیان، ۲۳ کارگزار، ۱۹ سرمایه‌گذار بخش دولتی و خصوصی و ۲۰۰ شرکت در بخش نیازمندی‌های صنعتی در این جشنواره حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *