شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

درآمدزایی دانشگاه‌ها از محل فروش فناوری

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 374453
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر همکاری نزدیک دانشگاه‌ها و معاونت علمی اظهار داشت: با همکاری بیشتر این دو، دانشگاه‌ها می‌توانند از محل فروش فناوری در دانشگاه‌ها درآمدزدایی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سورنا ستاری در مراسم امضای آیین نامه اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از طریق شرکت های دانش بنیان تابعه گفت: یکی از جهت گیری های معاونت علمی و فناوری کسب درآمد دانشگاه ها از فروش فناوری در دانشگاه ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص افزود: تعلق درصدی از فروش فناوری از محل شرکت های دانش بنیان و یا ارتباط با صنعت دانشگاه ها به آنها می تواند درآمدی برای دانشگاه ها محسوب شود.

وی با بیان این که دانشگاه ها بیشتر ساختار آموزشی دارند و پژوهشی نیستند گفت: در راستای این که دانشگاه ها عادت کنند از محل فروش فناوری درآمد داشته باشند باید دانشگاه ها و اساتید، اعضای هیات علمی و شرکت های دانش بنیان حمایت شوند و اصول شرکت های دانش بنیان را باید تمرین کنیم.

ستاری با بیان این که معاونت علمی و فناوری متعلق به دانشگاه ها است خاطرنشان کرد: هر چقدر ارتباط دانشگاه ها با معاونت علمی و فناوری نزدیک تر باشد بهتر می توانند از امکانات معاونت علمی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: جهت گیری ها سمت و سویی بازاری و فناورانه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *