شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۸
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگو:

کاهش رشد علمی کشور در حال حاضر طبیعی است!

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 456201
ستاری گفت: شاید شتابی که قبلاً بوده در حال حاضر وجود نداشته باشد و یا ممکن است از سرعت این شتاب کم شده باشد که به‌نظر من کاملاً طبیعی است.
کاهش رشد علمی کشور در حال حاضر طبیعی است!
به گزارش جهان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مسئله افت رشد علمی کشور، اظهار داشت: وجود این مسئله بستگی به این دارد که با چه آماری به بررسی رشد علمی بپردازیم.

وی گفت: اگر فقط مقالات را در نظر بگیریم یا فقط به مقالات برتر توجه کنیم، یا تنها هر یک از شاخص‌های کمیت، کیفیت، سیستم ارجاع یا اختراعات را در نظر بگیریم آمارهای مختلفی در این حوزه به دست می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: در تمام موارد مذکور کشور در حال رشد است، شاید شتابی که قبلاً بوده در حال حاضر وجود نداشته باشد و یا ممکن است از سرعت این شتاب کم شده باشد که به‌نظر من کاملاً طبیعی است. زمانی شما کوه‌پیمایی می‌کنید و زمانی هست که صخره‌نوردی می‌کنید، البته رقابت‌ها در موارد اعلام شده در جهان خیلی شدید است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌صورت خاص در نانو، بایو و سلول‌های بنیادی شاهد رشد بودیم. در نانو در رتبه هفتم قرار داریم و جهت‌گیری ما در این علم رسیدن به جایگاه ششم تا آخر سال است که امیدواریم در بخش‌های دیگر هم به همین رشدها دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان یه سوال
خواهشا
حالتون خوبه؟؟؟؟
نه جدی حالتون خوبه؟؟؟
قسمت بالای سایتتون رو بزارید همون عناوین ویژه.
پخمه
Iran, Islamic Republic of
راستی مگه دکتر ایران هستند؟! ایشان با توجه به رفع مشکل آموزشی امریکا و مهاجرت نخبه ها حالا با کوله باری از تجربه می خواهند مشکل رشد علمی دولت تدبیر و امید را حل کنند.
البته رشد علمی با رشد تعداد مقالات خیلی فرق داره....
محمد
حتما این همه اختراعات و تولیدات لبه فناوری در کشور هم فقط کاغذ و مقاله است!!!!
همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم !!!
عجب!!!!!!!!!!!!!!!
اگر کسی دیگری هم بر مسند قدرت بود این حرف رو میزدید؟؟؟؟؟
Romania
رئیس بنیاد ملی نخبگان
بیچاره نخبه ها چه رئیسی دارن
همه چیز فدای سیاست تدبیر حتی رشد علمی
Iran, Islamic Republic of
به به بورسیه های کذایی وجذب هیئت علمی های فله ای داره خودش را نشان می ده