سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مربي مثل لوکا ۱۰‌روز هم بي‌تيم نمي‌ماند

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 339564
کارشناس و پيشکسوت فوتبال دليل جابجايي بيش از حد مربي‌ها در ليگ برتر را نتيجه‌گرا شدن و عدم آگاهي مربيان در مقابل پيشنهاد دلال‌ها مي‌داند.
مربي مثل لوکا ۱۰‌روز هم بي‌تيم نمي‌ماند
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، رسول کربکندي درباره دلايل تغيير متعدد مربيان در ليگ برتر فوتبال ايران، بيان کرد: جابجايي مربيان در همه جاي دنيا مرسوم است و وقتي تيمي نتيجه نمي‌گيرد، مربي را تعويض مي‌کنند اما تفاوتش با ايران اين است که آن‌ها بررسي لازم را زمان انتخاب مربي انجام مي‌دهند. اما در ايران يک مربي را آن قدر راحت جذب مي‌کنند که راحت‌تر از آن هم برکنارش کنند و هيچ حساب و کتابي در انتخاب و تعويض مربيان وجود ندارد.
 وي اضافه کرد: تغيير پشت سر هم مربيان ابتدا در ليگ هاي عربي باب شد و آن ها با يک باخت فوري مربي خود را تغيير مي دادند. اين پديده در کشور ما هم به دو دليل عمده باب شده است. دليل نخست نتيجه نگرفتن مربي و دليل دوم عدم آگاهي مديران باشگاه هاست، مثل باشگاه تراکتورسازي تبريز. مدير عامل اين باشگاه صحبت هايي را مطرح مي کرد که به هيچ وجه قابل پذيرش نبود. او مي گفت تيم هايي حق باخت دارند که سه ميليارد هزينه کرده باشند نه تيم هايي که براي هر فصل ۱۵ ميليارد خرج کرده اند. اما اين آقا نمي داند که باشگاه هايي مثل استقلال، پرسپوليس و سپاهان سالانه بيش از ۲۵ ميليارد تومان هزينه مي کنند و اين موضوع نمي تواند ملاک صحيحي براي تغيير مربي باشد.

پيشکسوت فوتبال، خاطرنشان کرد: بيشتر تيم ها براي تغيير مربي خود کار کارشناسي نمي کنند و اصلا مجموعه اي ندارند که سوابق يک مربي را مورد بررسي قرار دهد. در کنار اين عوامل، تاثير مطبوعات، تماشاگر و قراردادن اطلاعات نادرست از طريق دلال ها را نبايد ناديده گرفت. امسال جابجايي مربيان در نيم فصل اول ليگ برتر کم تر ديده شد اما در نيم فصل دوم بيشتر اتفاق افتاد. به هر حال همه تيم هاي ما نتيجه گرا شده اند و فقط به برد و عنوان فکر مي کنند. مربي را زماني به خدمت مي گيرند که تيم را بسته اند. مديران هم نمي توانند تشخيص دهند که چه کسي را در زمان مناسب بايد به خدمت بگيرند. حتي بسياري از اعضاي هيات مديره باشگاه ها زمان انتخاب مربي تيم خودشان را غيب مي کنند!

کربکندي همچنين به نقش دلال ها در جابجايي مربيان اشاره کرد و گفت: دلال ها با لابي خود و ارتباطات قوي که با مقام هاي رده بالاي باشگاه دارند، در سرنوشت نيمکت يک تيم تاثير مي گذارند. مربي مثل لوکا بوناچيچ آنقدر ارتباطاتش قوي است که ۱۰ روز هم بدون تيم نمي ماند و بعد از کنار رفتن از ذوب آهن با مس کرمان قرارداد مي بندد. در مجموع معتقدم ما فقط اداي فوتبال حرفه اي را در مي آوريم و بيشتر کارهايمان متناسب با فوتبال روز دنيا نيست. آدم هاي سياسي مدير عامل باشگاه ها مي شوند وبه دليل عدم آگاهي تحت تاثير دلال ها و ايجنت ها قرار مي گيرند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *