جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

همه‌پرسی قانون اساسی در مصر+تصاویر

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب: 337868
طی دو روز گذشته مردم مصر در حالی در همه پرسی قانون اساسی این کشور شرکت کردند که کارشناسان حضور مردمی در پای صندوق‌های رای را گسترده بیان کردند.
به گزارش جهان، اولین ساعات صبح سه‌شنبه همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر در میان تدابیر شدید امنیتی برای مقابله با هرگونه آشوب و ناامنی در ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد و ساعت 21 پایان یافت تا فردای آن روز یعنی روز چهارشنبه نیز این همه پرسی برگزار شود، در حالی‌که پیش بینی می‌شد، برای فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردم، این همه پرسی تا روز پنج‌شنبه 16 ژانویه نیز ادامه یابد.
 
 


 
مردم مصر در روز اول انتخابات با وجودی که دولت این روز را تعطیل نکرده بود، مشارکت و حضور گسترده‌ای پای صندوق‌های رای داشتند که امری غیر منتظره بود.
 
در این روز مراکز رای گیری در استان‌های مختلف مصر با استقبال گسترده مصری‌ها به ویژه زنان مصر مواجه بود و با پاسخ گفتن به درخواست «عبد الفتاح السیسی»، پای صندوق‌های رای حضور یافته بودند. این درحالی است که استان اسکندریه شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی بود که در آن شرکت‌کنندگان پرچم مصر و تصاویر السیسی را در دست داشتند.
 
 


 
«محمود بدر»، بنیانگذار جنبش «تمرد» و عضو کمیته پنجاه تدوین قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که مردم بزرگ مصر به فراخوان مشارکت در همه پرسی قانون اساسی پاسخ گفت و انتظار می‌رود، میزان شرکت‌کنندگان باز هم افزایش یابد.
 
 


 
بدر افزود: حضور و مشارکت این تعداد از مردم در همه پرسی دلیل قاطعی بر این امر است که حوادث 30 ژوئن انقلاب مردمی بود که انقلاب گذشته مصر را کامل کرد، نه اینکه کودتایی باشد که برخی اشاعه دهنده آن هستند و همین انقلاب بدون تردید بر تروریسم و اخوان المسلمین غلبه می‌کند.
 
 


 
از سوی دیگر سرلشکر «احمد شرین فوزی»، استاندار المنوفیه نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: برای مقابله و رصد هرگونه اقدام مغایر قانون اتاق عملیاتی را در این استان با مشارکت و هماهنگی نیروهای مسلح و ارتش و نیروی پلیس ایجاد شده است.
 
این درحالی است که در مناطق مختلف این استان خودروهایی که تصاویر السیسی را نصب کرده بودند و سرودهای ملی پخش می‌کردند، به حرکت درآمدند و مردم را به مشارکت فعال‌تر در پای صندوق‌های رای دعوت می‌کردند.


 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *