چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نتیجه نهایی غیررسمی انتخابات مصر

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 362542
در حالی که انتظار می‌رود کمیته عالی انتخابات مصر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهور و میزان مشارکت را رسما اعلام کند، پایگاه خبری الیوم السابع، نتایج نهایی اخذ رأی سه روزه در این کشور را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس این گزارش، مجموع آراء به صندوق ریخته شده در خارج از مصر ۳۱۸ هزار و ۳۳ رأی است که ۳۱۳ هزار و ۸۳۵ رأی آن صحیح گزارش شده و عبدالفتاح السیسی موفق شده است ۲۹۶ هزار و ۶۲۸ رأی آن را از آن خود کند.

در مقابل حمدین صباحی نیز موفق شد فقط ۱۷ هزار و ۲۰۷ رأی از خارج کشور به دست بیاورد و بدین ترتیب السیسی تقریبا ۹۴.۵ درصد و صباحی حدود ۵.۵ درصد آرای خارج از کشور را به دست آوردند.

بنا بر این گزارش، عبدالفتاح السیسی در رأی‌گیری داخل مصر نیز در همه استان‌ها رتبه نخست را آورد و موفق شد پس از تمدید ۲۴ ساعته مهلت اخذ رأی، ۲۳ میلیون ۲۶۴ هزار و ۳۰۶ رأی از مجموع ۲۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۳۷۸ رأی به صندوق ریخته شده صحیح را کسب کند.

بنا بر این السیسی موفق شد با ۹۲.۹ درصد آراء در این انتخابات به پیروزی برسد و در مقابل حمدین صباحی با کسب ۷۳۴ هزار و ۳۰۰ رأی ۲.۹ درصد اراء را به دست بیاورد. رأیی که از یک میلیون و ۲۲ هزار و ۷۷۲ رأی باطله، کمتر است.

طبق گزارش روزنامه الاهرام مصر، نتیجه نهایی و رسمی انتخابات، روز یکشنبه یا نهایتا دوشنبه اعلام خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری مصر که دومین انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ است، روز دوشنبه آغاز شد و چهارشنبه‌شب پایان یافت.