پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

اسرائیل به دنبال‌کرسی‌غیردائم شورای‌امنیت

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 317358
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که تل‌آویو تلاش دارد، برای اولین بار یکی از کرسی‌های غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دست آورد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: تل‌آویو روز گذشته پنج‌شنبه اعلام کرد که در تلاش است، برای اولین بار یکی از کرسی‌های غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را طی سال‌های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ میلادی به دست آورد.

اما بنابر اظهار تل‌آویو دیپلمات‌های سازمان ملل به نماینده این رژیم گفته‌اند که به دست آوردن این کرسی برای رژیم عبری کار آسانی نمی‌تواند باشد.

در این خصوص «رونی پروسر»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که ما تمام تلاش خود را برای تحقق این خواسته به کار می‌بریم ... این اقدام باید پیشتر صورت می‌گرفت.

برای اینکه رژیم صهیونیستی بتواند یکی از کرسی‌های اعضای غیر دائم شورای امنیت را به دست آورد، باید موافقت دو سوم اعضای مجمع عمومی این سازمان را کسب کند که ۹۳ کشور را در برمی‌گیرد.
همچنین گروه‌های پنج‌گانه منطقه‌ای سازمان ملل کشورهای پیشنهادی خود برای احراز این کرسی‌ها در شورای امنیت ارائه می‌دهند، اما به دست آوردن این کرسی‌ها از طریق رای گیری در مجمع عمومی انجام می‌شود.

پروسر گفت که اسرائیل با دو کشور بلژیک و آلمان در حوزه گروه کشورهای غرب اروپا برای به دست آوردن این کرسی رقابت می‌کند. این درحالی است که اسرائیل می‌بایست در گروه کشورهای آسیا و اقیانوس آرام و در کنار کشورهای دیگر خاورمیانه قرار داشته باشد، اما چون اغلب این کشورها موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، بنابراین تل‌اویو به گروه‌های کشورهای غرب اروپا که آمریکا را هم دربر می‌گیرد، منضم شده است.

دیپلمات‌های سازمان ملل به دست آوردن یکی از کرسی‌های غیر دائمی شورای امنیت را برای اسرائیل بسیار سخت می‌دانند، چون بسیاری از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل، عضو غیرمتعهدها نیز می‌باشند که ۱۲۰ کشور را تشکیل می‌دهند و اغلب موضعی خصمانه علیه اسرائیل دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *