چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمریکا ایران را به شورای امنیت تهدید کرد!

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 479340
آمریکا اعلام کرد دوشنبه موضوع آزمایش های موشکی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می برد.
آمریکا ایران را به شورای امنیت تهدید کرد!
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز  گزارش داد، سامانتا پاور ، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت آمریکا هفته آینده مساله پرتاب های موشکی بالستیک اخیر ایران را در رایزنی های شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد و از کشورها می خواهد برای تضعیف برنامه موشکی تهران همکاری کنند.

پاور در بیانیه ای اعلام کرد: «ما موضوع این پرتاب های خطرناک را به طور مستقیم در رایزنی های شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهیم کرد. ما درخواست کرده ایم این رایزنی های شورای امنیت روز دوشنبه برگزار شود.»

در ادامه بیانیه آمده است «این پرتاب ها تاکیدی بر ضرورت همکاری با شرکا در سراسر جهان به منظور کند کردن و کاهش برنامه موشکی ایران است.»

پاور مدعی شد: پرتاب های موشکی ایران، تحریک آمیز و بی ثبات کننده است.

وی گفت : «علاوه بر این گزارش شده است که مقامات نظامی ایران مدعی شده اند این موشک ها به گونه ای طراحی شده است که تهدیدی مستقیم برای اسرائیل باشد.

ما چنین تهدیدهایی را علیه یک عضو سازمان ملل متحد که یکی از نزدیک ترین متحدان ما به شمار می رود محکوم می کنیم.»

پاور افزود: واشنگتن به درخواست برای اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.

رایزنی های پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد. شورای امنیت قرار است ساعت 15 ( همان روز ) به وقت گرینویچ نیز رایزنی هایی جداگانه را درباره سوریه برگزار کند.

خبرگزاری رویتر ادامه داد: دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد می گویند نخست منتظر تایید دستگاههای اطلاعات ملی دراین خصوص خواهند ماند که آیا موشک هایی که ایران شلیک کرده دارای قابلیت هسته ای نیز است یا خیر.

آنها همچنین گفتند روسیه و چین که مخالف ادامه محدودیت های سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران هستند احتمالا مانع از اقدام شورای امنیت خواهند شد.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد آزمایش های موشکی ایران نقض موافقتنامه هسته ای این کشور که ماه ژانویه منجر به لغو تحریم ها علیه تهران شد ، نیست.

خبرگزاری رویتر در پایان نوشت: دیپلمات های غربی می گویند اگرچه تحریم های جدید سازمان ملل متحد ممکن است قریب الوقوع نباشد اما آمریکا و برخی از متحدانش ممکن است اقدامات تنبیهی بیشتری را به شکل تحریم های ملی یکجانبه علیه ایران در واکنش به پرتاب های موشکی اخیر این کشور انجام دهند و این کاری است که واشنگتن قبلا نیز انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *