پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

اردن: اسرائیل معاهده "ان‌پی‌تی" را امضا کند

پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب: 314104
رئیس هیئت اردنی در آژانس انرژی اتمی بر ضرورت امضای معاهده منع اشاعه هسته‌ای از سوی اسرائیل تاکید کرد و آن را مقدمه‌ای برای امنیت فراگیر در منطقه خواند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسام الحسینی رئیس هیئت اردن در سخنرانی امروز خود در کنگره سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ضرورت پیوستن اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و قرار گرفتن تمامی زرادخانه‌های اتمی این رژیم تحت نظر آژانس برای تحقق جهانی این معاهده در منطقه تاکید کرد.

حسینی پیوستن اسرائیل به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را مقدمه‌ای برای عاری کردن منطقه از سلاح‌های اتمی دانست و تاکید کرد که این اتفاق در صورت رخ دادن می‌تواند در برقراری امنیت و صلح در منطقه و تشویق دولت‌ها به تمرکز در توسعه اقتصادی و اجتماعی ملت‌های منطقه به جای دنبال کردن مسابقه تسلیحاتی و جلب بی‌اعتمادی و ایجاد چالش در منطقه تاثیر داشته باشد.

رئیس هیئت اردنی همچنین تاکید کرد که این کشور اهمیت زیادی به تضمین‌های آژانس می‌دهد و آنها را عنصر اساسی در تلاش‌های بین‌المللی برای منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و انحصار استفاده از انرژی هسته‌ای در کاربردهای مسالمت‌آمیز می‌داند.

وی ادامه داد که از این منظر اردن اقدام به امضای معاهده کرده و پروتکل الحاقی را نیز برای توسعه سیستم تضمین‌های فراگیر این معاهده امضا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا دنيا درمقابل تسليحات كشتار جمعي اسراييل سكوت ميكند؟ سياست يك بام ودو هواي غرب دنيا را متنفر كرده است.