دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تأکید کویت بر ضرورت پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 685456
کویت با اشاره به قدمت تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی، آن را خطری برای امنیت منطقه خواند و تاکید کرد که تل آویو باید به ان پی تی بپیوندد.
تأکید کویت بر ضرورت پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نماینده هیأت کویت در سازمان ملل در نشست سومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان پی تی» بر حق همه کشورها برای توسعه تحقیقات و مطالعات، در اختیار داشتن و نیز استفاده از فنآوری صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد.

«منی بهبهائی» دبیر اول هیأت دائم کویت در سازمان ملل در این نشست گفت که «کویت تأکید می‌کند که استفاده از این حق بایستی مطابق با تمامی تعهدات قانونی کشورها و معاهدات امضا شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد».

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، بهبهائی همچنین با اشاره به ضرورت فعالیت تمامی تأسیسات هسته‌ای منطقه زیر نظر آژانس تأکید کرد که «ضروری است اسرائیل نیز به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد».

وی تصریح کرد که از دیدگاه کویت، عدم پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده مذکور و خارج بودن تأسیسات هسته‌ای آن از نظارت آژانس «نه تنها یک خطری امنیتی است بلکه امنیت هسته‌ای و سلامت انسانی را به خطر می‌اندازد به ویژه قدمت تأسیسات هسته‌ای آن خطری استراتژیک برای منطقه خاورمیانه است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *