جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دستور بازنگری شاه‌اردن در توافق گاز صهیونیستی

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 684234
فارس نوشت: یک روزنامه سعودی از دستور رسمی شاه اردن برای بازنگری در مفاد توافقنامه گازی امضا شده با رژیم صهیونیستی خبر داد.
دستور بازنگری شاه‌اردن در توافق گاز صهیونیستی
به گزارش جهان نيوز، «عبدالله دوم» شاه اردن رسما خواستار بررسی فنی مفاد توافقنامه گازی امضا شده با رژیم صهیونیستی شده است.

روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» با اعلام این خبر به نقل از برخی منابع سیاسی عالی‌رتبه اردنی نوشت که شاه اردن رسما خواستار ارائه گزارش فنی درباره این موضوع شده است که «استمرار توافقنامه به مصلحت ملی اردن است یا توقف آن؟».

به نوشته این روزنامه، احتمال می‌رود که اردن نتایج این گزارش را در راستای اعمال فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی یا مقابله با فشارهای پارلمان برای لغو این توافقنامه، استفاده کند.

اردن سپتامبر ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار به منظور واردات گاز از رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

پارلمان اردن یک ماه پیش پس از بررسی توافقنامه گازی امضا شده با رژیم صهیونیستی، لغو این توافقنامه را خواستار شد.

«رجائی المعشر» معاون نخست‌وزیر و وزیر مشاور دولت اردن نیز در جلسه پارلمان خواستار اعطای مهلت به دولت برای کسب نظر دادگاه قانون اساسی در خصوص صلاحیت مجلس الأمه (متشکل از مجلس نمایندگان و سنا) درباره ارائه نظر در رابطه با توافقنامه گازی امضا شده با رژیم صهیونیستی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *