جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مطرح کرد:

پیام عدم رای اعتماد مجلس به سه گزینه روحانی چه بود؟

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 307169
پرویز سروری گفت: مجلس با عدم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت با قاطعیت اعلام کرد هر رفتار ساختارشکنانه‌ و خارج از اصول حاکم بر نظام به شدت کنترل و نظارت می‌شود.
پیام عدم رای اعتماد مجلس به سه گزینه روحانی چه بود؟
به گزارش جهان، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با نسیم افزود: آراء بالای مجلس به کابینه یازدهم راه جدیدی در تعامل میان مجلس و دولت باز کرد.

مهمترین محورهای سخنان قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بدین شرح است:

- مجلس با قاطعیت اعلام کرد هر رفتار ساختار شکنانه‌ و خارج از اصول و ارزش‌های حاکم بر نظام به شدت کنترل و نظارت می شود و حساسیتی بالا بر روی آن است.

- در این دوره رای‌دهی به کابینه بیشترین حساسیت را روی موضوع فتنه و اغتشاشات بعد از انتخابات ۸۸ از خود نشان داد و به وزرایی هم که رای داده نشد با این عنوان رای نیاوردند و این نشانگر این است که مجلس به این موضوع حساس است.

- مجلس با درک شرایط حساس امروز تلاش کرد که تعاملاتی جدید بین مجلس و دولت باز کند و با آرای بالا وزرا را به وزارتخانه های تخصصی خود بفرستد تا وزرا به پشتوانه رای بالا بتوانند گره گشای مشکلات کشور باشند.

- حساسیت نمایندگان در انتخاب افراد کابینه باعث شد که نمایندگان نتوانند آرای مثبت را به وزرای کار،نفت و راه اعلام کنند به همین دلیل ما شاهد این بودیم که در بین وزرا تعداد اندکی با آرای پایین به وزارتخانه راه پیدا کردند.

- امیدواریم وزرایی که از مجلس رای اعتماد بالایی نگرفتند و با توجه به صحبتها و تعهداتی که در مجلس اعلام کردند ابهامات نمایندگان را رفع کنند و در دوره های بعدی بتوانند با رای اعتماد بیشتری از مجلس رای بیاورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *