دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هفتم به وزرای احمدی‌نژاد رای ندادند

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 306904
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: این میزان رای اعتماد به وزرای پیشنهاد در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و وزرای پیشنهادی میانگین بالایی در رای اعتماد نسبت به حدنصاب قبلی داشته‌اند.
به گزارش جهان، مثیم نیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به آغاز به کار رسمی دولت یازدهم گفت: امیدواریم تصمیمات این دولت به نفعت نظام و اهداف بلند انقلاب اسلامی تمام شود.
 
وی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان و اکثریت وزرای کابینه تصریح کرد: اتفاقی که در رای اعتماد به دولت آقای روحانی افتاد، اتفاقی بی‌نظیر بود و حمایت بی‌سابقه نمایندگان از رئیس جمهور را نشان می‌دهد.
 
نیلی ادامه داد: این میزان رای اعتماد به وزرای پیشنهاد در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و وزرای پیشنهادی میانگین بالایی در رای اعتماد نسبت به حدنصاب قبلی داشته‌اند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اعتماد قابل توجه مجلس به وزرای دولت یازدهم را نشان‌دهنده دلسوزی و رفتار منطقی اصولگرایان خواند و تصریح کرد: پیش از اینکه بخواهیم این مسئله را به حساب مطلوب‌بودن وزرای پیشنهادی بگذاریم باید آن را به حساب عقلانیت و رفتار غیر سیاسی نمایندگان اصولگرا دانست.
 
مسئول سایت خبری رجانیوز با بیان اینکه در مجلس هفتم که حدود 60 نماینده اصلاح‌طلب در مجلس حضور داشتند دقیقا همین تعداد به وزرای دولت اول احمدی‌نژاد رای ندادند، افزود: حتی برخی از این افراد در فرآیند رای‌گیری شرکت نمی‌کردند.
 
نیلی اضافه کرد: ولی در این دوره شاهد بودیم که همه فراکسیون‌های اصولگرای مجلس بدون توجه به اختلافات باندی عمل کردند و این یک امتیاز و رویش برای مجلس است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به سه تن از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ادامه داد: با توجه به شعار تدبیر آقای روحانی، کار منطقی و درست این خواهد بود که دلائل عدم اعتماد مجلس بررسی شود و مورد توجه قرار گیرد.
 
وی نقطه ضعف وزیران پیشنهادی را که با عدم اعتماد مجلس مواجه شده‌اند، در رفتارهای غیر مدبرانه آنها در دوره‌های گذشته یعنی از سال 78 تا 88 و پس از آن دانست و افزود: مجلس بر اساس شاخصه‌های معرفی شده از سوی روحانی تشخیص داد که این افراد با شاخصه‌های روحانی همسو نیستند.
 
نیلی در پایان ابراز امیدواری کرد که گزینه‌های بعدی که از سوی روحانی به مجلس معرفی می شوند، هیچ سابقه ای از رفتارهای غیرمنطقی علیه انقلاب، نظام و رهبری نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *