چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نظردری نجف‌آبادی درمورد رد3 وزیرپیشنهادی

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 306561
آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به 15 نفر از وزرای پیشنهادی گفت: دولت یازدهم جوابگوی وفاداری ملت ایران، مجلس شورای اسلامی و خلق حماسه حضور در انتخابات باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امام جمعه اراک در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه دولت یازدهم با برنامه‌ریزی‌های خوب قدم بلندی در راستای تحقق مطالبات مردم بردارد اظهار داشت: دولت یازدهم برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت به منظور رفع مشکلات مردم را از اولویت‌های خود قرار دهد و با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف گام‌های موثری در حل مشکلات مردم بردارد و جوابگوی وفاداری ملت ایران و خلق حماسه حضور در انتخابات باشد.
 
وی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس در چهار روز کاری سخت به 15 نفر از وزرای پیشنهادی، انتخاب استانداران و مدیران استانی را همچون چیدن کابینه بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه مدیران استانی و محلی مسئولیت اجرایی دارند باید  دقت و تلاش شود تا افراد کاردان، شایسته و خدمتگذار انتخاب شوند.
 
امام جمعه اراک از حساسیت مجلس نسبت به تایید صلاحیت وزاء تقدیر کرد. 
 
*حساسیت مجلس نسبت به صلاحیت وزیر آموزش و پرورش منطقی و به جا بود
 
دری نجف‌آبادی حساسیت مجلس شورای اسلامی نسبت به صلاحیت وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان به دلیل اینکه با قشر جوان مملکت سر و کار دارند، منطقی و به جا بود و با توجه به جایگاه این نهادها در انتخاب وزرای  این وزارتخانه ها باید بسیار دقت شود.
 
وی بیان داشت: تورم، بیکاری، ایجاد اشتغال مولد و سالم، توجه به کشاورزی و آبیاری، تولید، صنعت و بهره‌وری را از مشکلات  مردم دانست که باید مد نظر دولت تدبیر و امید قرار گیرد.
 
امام جمعه اراک ادامه داد: در دولت جدید باید گام‌های بلندی برای توسعه هر چه بیشتر کشور و حل مشکلات قشرهای مختلف مردم بر داشته شود.
 
*وهابی ها به دنبال تخریب چهره اسلام هستند 
 
وی با محکوم کردن حوادث تروریستی در لبنان، سوریه و عراق گفت: سلفی‌های تکفیری و وهابیون با انجام این جنایات در مسیر تامین منافع دشمنان اسلام گام بر می‌دارند.
 
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل مسائل خارجی مصر، سوریه و عراق اظهار داشت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با دامن زدن به اختلافات به دنبال اهداف شوم خود در منطقه خاورمیانه هستند.
 
دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: این افراط و تفریط‌ها، زیاده روی‌ها، جنایت‌ها و کشتار مردم بی‌گناه در مصر ناراحت کننده است و آبروی اسلام را می‌برد.
 
وی تصریح کرد: بیشتر جنایت‌ها در سوریه با پول‌های وهابیت و آل سعود صورت می‌گیرد و وهابی‌ها به دنبال تخریب چهره اسلام و مخالفت با روح اسلام هستند.
 
امام جمعه اراک بیان داشت: روح اسلام روح عدالت، انصاف، حرمت مردم و پرهیز از جنایت و آدم‌کشی و خیانت است و در  اسلام به هیچ وجه اجازه آدم‌کشی و حتی وارد کردن کوچکترین خراش به افراد داده نشده است.
 
دری نجف‌آبادی با اشاره به کشتار چند هزار نفری مردم مصر توسط ارتش این کشور، ادامه داد: ارتش که باید در برابر اسرائیل غاصب و جنایتکار از مردم دفاع کند مقابل مردم ایستاده و دست به کودتا و کشتار مردم می‌زند.
 
وی با بیان اینکه چرا دنیای غرب واکنشی درباره کشتار مردم مصر نشان نداده است اظهار داشت: اربابان آمریکایی که حامیان دموکراسی هستند چه جوابی برای جنایت‌های انجام شده در مصر دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *