سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

توصیه دری نجف آبادی به تیم هسته ای

سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 415998
آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: تیم مذاکره کننده نیز باید در ادامه با هوشیاری مذاکرات را پیگیری کند و در این خصوص دغدغه های رهبری را جدی بگیرد تا به نتیجه مورد نظر دست یابد.
به گزارش جهان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفت‌وگو با رسا، با بیان این که مذاکرات هسته ای نشان داد که کشور ما اهل تعامل و همکاری است خاطر نشان کرد: لغو همه تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا، آزاد سازی سرمایه های بلوکه شده ملت ایران، همکاری و مشارکت ایران در حوزه انرژی هسته ای بین الملل و همچنین ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای دستاوردهای مهمی بود که مسوولان سیاست خارجی کشورمان به خوبی توانستند به آنها دست یابند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که ملت ما بزرگ و با کرامت است اظهار داشت: مردم بزرگوار جمهوری اسلامی ایران همواره در طول مذاکرات پشتیبانی و حمایت های خود را از مسؤولان سیاست خارجی دولت تدبیر و امید اعلام کردند و با تمام وجود سختی ها و مشکلات اقتصادی را تحمل کردند، بنابراین دولتمردان باید همواره قدردان صبر و استقامت ملت سلحشور ایران اسلامی باشند و اثرات مثبت این مذاکرات برای مردم عینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران روزهای سخت و پر کاری را برای دفاع از حقوق ملت ایران در برابر شش قدرت جهان سپری کرد که آحاد جامعه باید قدردان زحمات آنها باشند و همواره از مسؤولان و دولتمردان به خوبی پشتیبانی کنند.

عضوهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه از حقوق هسته ای خودمان ذره ای کوتاه نمی آییم بیان کرد: تا اینجا برد با کشور ما بوده است هر چند طرف مقابل هم به دنبال برد بوده است و همچنین باید برای رسیدن به توافق نهایی باید گام های بلندی برداریم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اقدامی که هم اکنون انجام شده است تنها یک بیانیه سیاسی است لازم است آرامش لازم را داشته باشیم برای دستیابی به توافق نهایی نیاز به کارفنی، حقوقی و روابط منطقه ای و بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: رهنمودهای کارساز و هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بر اصول نظام اسلامی بود و بیانیه لوزان نیز بر اساس خواسته های مقام معظم رهبری از نمایندگان ایران در مذاکرات است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تیم مذاکره کننده نیز باید در ادامه با هوشیاری ادامه مذاکرات را پیگیری کند و در این خصوص دغدغه های رهبری را جدی بگیرد تا به نتیجه مورد نظر دست یابد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان این که کشورهای غربی و آمریکا باید به مفاد همه بندهای بیانیه لوزان عمل کنند اظهار داشت: امیدواریم که در موعد مقرر و با پیگیری های مجدانه، تحریم ها به صورت یکجا لغو شود و همچنین بر اساس این بیانه لازم است دو طرف طبق توافق به تعهدات خود عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *