پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۴

چه کسی نظر اوباما را درباره مذاکرات برگرداند؟ +عکس

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۲
کد مطلب: 432532
از همان ابتدا میان جان کری وزیر امور خارجه و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما بر سر موضوع حساس رفع تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اختلاف وجود داشت.
چه کسی نظر اوباما را درباره مذاکرات برگرداند؟ +عکس
به گزارش جهان به نقل از مهر، دبه در آوردن طرف آمریکایی در ساعت صفر مذاکرات هسته ای طی ۲۴ ساعت اخیر به صورتی ویژه مورد توجه خبرنگاران و تحلیلگران حاضر در محل مذاکرات هسته ای قرار گرفته است. اصلی ترین سوال خبرنگاران، به عوامل و عناصر دخیل در عهد شکنی اخیر طرف غربی باز می گردد.

یک منبع آگاه غربی حاضر در محل مذاکرات در این باره به خبرنگار اعزامی مهر به وین گفت: «از همان ابتدا میان جان کری وزیر امور خارجه و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما بر سر موضوع حساس رفع تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اختلاف وجود داشت که همین امر منجر به عدم اعلام نظر قطعی رئیس جمهور آمریکا در خصوص این موضوع اختلافی شده بود.»


وی افزود: «با این حال به نظر می رسد سوزان رایس توانسته است نظر اوباما را نسبت به سخت گیری بیشتر در حوزه رفع تحریم های شورای امنیت جلب نماید.»

لازم به ذکر است که باراک اوباما چهارشنبه شب و در یک پیام مهم که از طریق ویدئو کنفرانس به تیم مذاکره کننده آمریکا منتقل شد، بر سر توافقات صورت گرفته حول موضوع رفع تحریم ها «دبه» درآورده و خواستار اتخاذ مواضع سخت تر از سوی جان کری و همراهانش شد.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی فعلی اوباما و نماینده سابق ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد است. وی به لحاظ سیاسی در زمره دموکرات های تندرو محسوب می شود.

رایس از ابتدای مذاکرات هسته ای نه تنها نقش موثری در ایجاد توافق میان دو طرف ایفا نکرده است، بلکه در جریان تمدید هفت ماهه مذاکرات در آذرماه سال گذشته نیز نقش مستقیم و بارزی ایفا کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پلیس خوب، پلیس بد...
بازی قدیمی...
سرور
Germany
دقیقا درست فرمودید.سگ زرد برادر شغال است.
نسل اول
اوباما بیشتر ازاینکه تحت تاثیراین و آن باشد تحت فشار لابی صهیونیست هاست
رایس و کری و .... درمقابل آن لابی عددی نیستند!
امیر علی
تحت تأثیر درست نیست....مسئولین آمریکا اگه صهیونیست نباشن نمیتونن اون مسئولیت رو قبول کنن...اسرائیل هم دست پرورده همین آمریکای صهیونیسته...
جنگ زرگری همیشگی
ناشناس
سلام،ظرف چند روز گذشته طی یک بازی بسیار ماهرانه و البته پیچیده مردم درگیر مباحثی چون دبه،اسب،درگیری لفظی و... شدند که البته می توان گفت وقتی ما مشغول حماسه سرایی بودیم مذاکره کنندگان چه دید جالبی به ما داشتند.اما در نهایت همه چیز تمام شده و پس از اعلام توافق ظرف امروز و فردا دهانمان از تعجب... می خورد.
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
دیگه دیپلماتهای مادنبال اینا بیافتندواقعا معلوم میشه ازسیاست چیزی نمیدانند
کمال
Iran, Islamic Republic of
کاش فقط از سیاست چیزی نمی ماند! از عزت و غیرت و استقلال کشور هم چیزی نمانده!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا پاشید بیاید ممکلتتون! بسه دیگه تحقیر و ذلت!!! به خدا از ایرانی بودن خودم خجالت می کشم! چرا تسلیم مستکبران شدید! توافق خوب و بد یعنی چه؟!
رحمت
Iran, Islamic Republic of
ایران در این مذاکرات چقدر تحقیر شد و زیر باز ذلت رفت! دولت با گفتار درمانی خلاف این را برای مردم تبیین می کند!
حمید
Iran, Islamic Republic of
در این به اصطلاح مذاکرات غیرت ایرانی از دست رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاسر
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم مذاکرات بر سر چی ؟! و برای چی؟! مگه همه دنیا این 6 کشورند که ماباید با اینها مذاکره کنیم!!!! این خفت و خواری رو تموم کنید!!!!لعنت خدا بر بدعت گذاران!
نمیگداریم که ملت ایران را قورت بدهید اول گلویتان را پاره میکنیم و بعد ...
و همانطور که رسم خداوند است پیروزی از آن ماست و این سی و شش سال نشان داد که ما راست میگوییم
چراترك نمكنيد .بس است برگرديد هرچه شماسرخم كنيند غربي زيادفشارميارن ؟