جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست هسته‌ای تشکل های زنان انقلابی

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 425175
نشست تشکل های زنان انقلابی درباره مذاکرات هسته ای برگزار می شود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی بشری، نشست زنان انقلابی درباره مذاکرات هسته ای  در حوزه علمیه فاطمیه، با حضور جناب آقای دکتر کارخانه نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته صیانت از حقوق هسته ای مجلس، جناب آقای دکتر فواد ایزدی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران و بیش از ۴۰ نماینده از تشکل های زنان و همچنین اساتید، دانشجویان، طلاب و فرهنگیان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرکار خانم معصومه معصومی فر دبیر اجرایی نشست، ضمن اشاره به حضور زنان در عرصه های مختلف کشور، یکی از مهم ترین نقش بانوان را حضور پررنگ در مسائل سیاسی از جمله مسئله مذاکرات هسته ای کشور دانست و گفت: در تاریخ ایران و در جریان انقلاب اسلامی ایران هموراه زنان نقش اساسی داشته اند. بی شک در مقطع کنونی که یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ ایران است نیز، زنان رسالت عظیمی بر عهده دارند.

وی افزود: به دلیل موقعیت حساس مسئله ای هسته ای، بیش از ۴۰ تشکل زنان، با هدف حمایت از منویات مقام معظم رهبری ضمن همدلی و حمایت از مذاکرات دولت و تیم مذاکره کننده در چارچوب خط قرمزهای ترسیم شده اقدام به برگزاری این نشست کرده اند.

معصومی فر گفت: به منظور انعکاس مطالبات تشکل های زنان در حضوص مذاکرات هسته ای، بیانیه ای از سوی این تشکل ها با امضاء نمایندگانشان صادر شد.

معصومی فر در خاتمه، ضمن دعوت از تشکل ها و سازمان های برای درخواست مطالباتشان درباره مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، به عنوان گروه های مردمی وظیفه ای بس عظیم در مورد مذاکرات هسته ای دارند و باید مطالباتشان را از دولت و تیم مذاکره کننده به مسئولان ذی ربط انعکاس دهند.
در ادامه مراسم، جناب آقای دکتر فواد ایزدی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران، به تحلیل روند مذاکرات و وضعیت موجود پرداخت و گفت: طرف مقابل در رابطه با امتیازاتی که باید از ما بگیرند کم و بیش راضی شده است. و ما مشکل خاصی نداریم. اما امتیازاتی که ما باید بگیریم، آنجا مشکل داریم.

ایزدی افزود: ما دو حوزه مشکل ساز در توافق ها داریم. حوزه اول، امتیازاتی است که ما باید بگیریم و آنها علاقه ای به دادن امتیازات زیاد ندارند، حوزه دوم، تحریم هاست، که در این حوزه هم آنان علاقه ای به بر داشتن تحریم ها ندارند. این یکی از مشکلات است. خط قرمزی هم که رهبری آن را در این خصوص ترسیم کرده اند برداشتن همه تحریم هاست. آنها هم علاقه ای به این کار ندارند. وضعیت فعلی و متن هایی که فعلاً تولید شده است، نشانی از برداشتن همه تحریم ها نیست.

این استاد روابط بین الملل در ادامه مشکل دوم را ، مسئله بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه یا به عبارت دیگر بازجویی دانشمندان هسته ای دانست.

وی افزود: در حوزه تحریم ها، کنگره آمریکا هفته گذشته قانونی را تصویب کرد، و آقای اوباما این قانون را در همین هفته امضا کرد. بر اساس این قانون و به موجب اجرای آن تحریم ها در خصوص تروریسم، نقض حقوق بشر، تحریم، موشک های بالستیک همچنان باقی می ماند.

ایزدی خاطر نشان کرد: بعضی ها در کنگره این دغدغه را داشتند که مبادا اوباما پای میز مذاکره امتیازی به ایران بدهد. با تصویب این قانون دست اوباما در این خصوص کم و بیش بسته شد.

وی افزود: در حوزه دادن امتیاز. طرف مقابل در گرفتن امتیاز از ما مشکلی ندارد. اما در دادن امتیاز مشکل دارد.

فواد ایزدی ضمن اشاره به مشکلاتی که بر سر راه رفع تحریم ها وجود دارد تصریح کرد: ما ۲۸ تحریم آمریکایی داریم که ۱۸ مورد از آنها دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا است و ۱۰ مورد آن مربوط به گنگره است.

وی افزود: طبق متن توافق لوزان، متنی که آقای دکتر ظریف در لوزان قرائت کردند. در حوزه تحریم های اروپایی، می گوید: اتحادیه اروپا اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با مسئله هسته ای خود را خاتمه خواهد داد، و همچنین ایالات متحده نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی مرتبط با مسئله هسته ای خود را همزمان با اجرای تعهدات عمده ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی هسته ای راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد. این توافقی است که دوستان داشته اند و آقای ظریف گفتند ما چارچوب را بسته ایم.

ایزدی در ادامه با اشاره به لیست تحریم ها علیه ایران تشریح کرد: در لیست تحریم های آمریکایی، از این ۱۰ مورد، ۳مورد آنها فقط هسته ای است. منظور این است که تحریمی قابل تعلیق است که به خاطر هسته ای ایجاد شده باشد. تحریم های غیر هسته ای همچنان پا بر جاست.

وی با اشاره به سیاسی کردن مسئله هسته ای ایران گفت: تقابل غرب به خصوص آمریکا در حوزه های مختلفی است. در بحث تروریست، حقوق بشر و موشک های بالستیک همچنان با ما اختلاف دارد. هر حوزه ای هم که با ما اختلاف دارند جنبه سیاسی دارد. بحث هسته ای، حقوق بشر، تروریسم همه از منظر سیاسی با ما برخورد می شود. موارد تحریم های غیر هسته ای تعلیق نمی شود و بر جای خود باقی است. در دستورات رئیس جمهور آمریکا هم از ۱۸ مورد، فقط ۲ مورد آن هسته ای است. بر طبق جدول های ارائه شده از سوی نهاد های پژوهشی اروپا. تأثیر گذاری اقتصادی موارد تحریم های هسته ای نیز آنقدر زیاد نیست.

ایزدی خاطر نشان کرد: ما دو تحریم اصلی داریم، تحریم نفتی و بانکی. در تحریم نفت، در حال حاضر، فروش نفت ایران نصف شده است. در تحریم بانکی، یعنی پولی هم که باید بگیریم نمی توانیم بگیریم. بر اساس قانون جدید و بر اساس متن قرارداد لوزان این تحریم ها را نمی توان لغو کرد.

وی افزود: در صحبت های دوشنبه شب آقای عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به این مسئله اشاره شد که خیلی از تحریم ها ترکیبی است، و بر اساس قانون تصویب شده در گنکره قابل تعلیق و لغو نیست.
ایزدی در ادامه با عدم لغو قانون تحریم ها گفت: مشکل تصویب همین قانونی است که گنگره تصویب کرده است. ما در اروپا آن مشکلی را که با امریکا داریم، نداریم. فقط اعمال آن لغو می شود و خود قانون پا برجاست و این یعنی در اتحادیه اروپا هم ممکن است دوباره اجرا شود. آمریکا هم اجرای آن را می خواهد لغو کند، نه اصل قانون را. هم اروپایی ها و هم آمریکا، همزمان با اجرای عمده تعهدات هسته ای ایران تحریم ها را تعلیق خواهند کرد. این یعنی آژانس هم باید راستی آزمایی کند. ایران باید مثلاً قلب راکتور اراک را در آورد. تعداد سانتریفیوژها را کم کند و غیره. همه یا اکثر این کارها را باید انجام دهد.

این استاد روابط بین الملل تصریح کرد: اگر آژانس قبول کرد، و به یک توافق رسیدیم. طبق قانون جدید ۵ روز به قوه مجریه وقت می دهند که این توافق را برای مرور به کنگره بدهند و کنگره سی روز فرصت دارد آن را برای رأی دادن مرور کند.

وی افزود: در صورت رأی مثبت کنگره به توافق صورت گرفته، بعد از راستی آزمایی آژانس، آقای اوباما حق تعلیق پیدا می کند. اگر کنگره رأی منفی بدهد، اوباما حق وتوی آن را دارد. یا وتو باقی می ماند. اگر آرا منفی باشد، وتو اوباما شکسته می شود. اگر کمتر باشد وتوی اوباما باقی می ماند و حق تعلیق پیدا می کند. ایزدی گفت: این حق تعلیق تحریم هایی است که مرتبط با هسته ای باشد. اما تحریم های دیگر پا بر جاست. در عمل تحریم های اصلی سرجای خودش است و لغو نمی شود.

این استاد دانشگاه تبیین کرد: در بحث تعلیق هم حرف و حدیث است و معلوم نیست اجرایی شود. ما باید ابتداً متوجه شویم نه زمانی که قلب راکتور اراک را درآورده ایم و کار از کار گذشته است.

ایزدی خاطر نشان کرد: از همان ابتدا توافق باید هم در کنگره و هم در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. بعد اجرای وظایف ایران زمانی باشد که توافق ها قانونی شده باشد. این یعنی حداقل می دانیم کنگره توافق را امضا کرده و حداقل اگر بخواهد مشکلی ایجاد کند این سخت تر است.

ایزدی در ادامه با اشاره مشکلات پیش روی تحریم های اروپایی تشریح کرد: مشکل تحریم های اروپایی این است که اگر تحریم های امریکایی لغو نشود، سرجای خودش باشد، تحریم های اروپایی خیلی موثر نیست، شرکت های اروپایی به خاطر تحریم های ثانویه خیلی امکان ارتباط با ما را ندارند. دولت امریکا با دولت های اروپایی و دیگر دولت ها از اهرم فشار وارد شده است و آنها را بین انتخاب ریال و دلار قرار داده است. خوب بانک های بین المللی نیاز به دلار دارند و نمی توانند ریال را قبول کنند. نکته مهم تر در بهترین حالت، راستای آزمایی آژانس هم طول می کشد. ایران حداقل بین یک تا یک و نیم ماه، فرصت مذاکره دارد. در صورتی که ایران برای انجام تمام این کارها ۶ماه تا یک سال زمان احتیاج دارد. با زمان راستی آزمایی آژانس، تقریباً دوره ریاست جمهوری اوباما تمام می شود. در بهترین حالت آقای اوباما می تواند بعضی از تحریم ها را تعلیق کند. بعد از اوباما اگر جمهوری خواهان بیانید که کاملا مخالف هستند و بعید است تعلیق های امریکا را ادامه دهد.

ایزدی در ادامه گفت: دوستان مذاکرات کننده تمام این مطالب را می دانند. منتهی به نظر می رسد آنها فقط می خواهند مذاکره کنند، و لغو تحریم ها برایشان زیاد مهم نیست. شاهد این صحبت من، مطالبی است که آقای عراقچی خودشان در برنامه سه هفته قبل دانشگاه علامه به این مسئله اذعان کردند که ما برای رفع تحریم ها مذاکره نمی کنیم.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: تهدید به حمله نظامی خلاف منشور سازمان ملل است که آمریکایی ها این را انجام می دهند. و دولت آمریکا مدام منشور سازمان ملل را در مقابل ما نقض می کند.

در ادامه نشست دکتر کارخانه، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته صیانت از حقوق هسته ای مجلس به جنبه های دیگری از مسئله هسته ای اشاره کرد و گفت: خداوند جهان را با انرژی های هسته ای اداره می کند و بشر در پرتو نور یک بمب هیدروژنی همیشه تابان به نام خورشید دارد زندگی می کند. بر این اساس بشر هم به دنبال این است که راهی پیدا کند که انرژی مورد نیاز خود را به صورت پایدار تأمین کند.

این نماینده مجلس با اشاره به مسائل علمی مسئله هسته ای گفت: ریشه و اساس فرآیند های هسته ای اعم از جوش هسته ای و شکاف هسته ای تبدیل جرم به انرژی است. اگر یک گرم جرم بطور کامل تبدیل به انرژی بشود معادل ۲۰ میلیارد کیلو کالری گرما تولید می شود. یعنی انرژی حاصل از انفجار ۲۰ هزار تن تی ان تی، وقتی در یک گرم ماده این مقدار گرما تولید می شود. در این کره زمین و این جهان هستی چه انرژی های نهفته است. یعنی خداوند از انرژی هسته ای در جهت زندگی بشر استفاده می کند و دشمنان اسلام بر ضد بشر استفاده می کنند. که در رأس همه آنها امریکاست.

رئیس کمیته صیانت از حقوق هسته ای مجلس با اشاره به آغاز حرکت جهانی در جهت دستیابی به نیروگاههای هسته تصریح کرد: در جهان حدود ۴۳۵ نیرو گاه اتمی وجود دارد، که تعداد ۱۳۵نیروگاه اتمی از آن متعلق به آمریکاست. ۵۴ نیروگاه در اختیار ژاپن است. ۶۹ نیروگاه در اختیار فرانسه است. همین الان امارات متحده با کره جنوبی قراردادی را امضا کرده است که تا سال ۲۰۲۰، چهار نیرگاه ۱۴۰۰واتی برای آن کشور احداث کند. یعنی امارات متحده عربی تا ۵ الی۶ سال آینده ۴ نیروگاه دارد. ما یک نیروگاه داریم، آن هم با این همه دردسر. ترکیه قرارداد احداث ۸ نیروگاه اتمی را با روسیه امضا کرده است. چین به دنبال احداث ۳۳ نیروگاه جدید است. اردن به دنبال ۲ نیروگاه جدید است. این یعنی جهان به سمت دستیابی به انرژی هسته ای یک حرکتی آغاز شده است. همه این قدرت های سلطه گر دنبال این هستند که ما به این انرژی هسته ای دسترسی پیدا نکنیم. مظلومیت این ملت را می بینیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری هسته ای در کاهش آلودگی محیطی تبیین کرد: یک نیروگاه اتمی مثل بوشهر در هر سال یکبار سوخت گذاری می شود. که حدود ۲۸تن اورانیم غنی شده زیر ۵درصد مصرف می شود و بهای آن ۶۰ میلیون دلار است. اما یک نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی اگر بخواهد سوخت فسیلی مصرف بکند لازم است در هر روز ۲۵۰ تریلر۲۰تنی سوخت به آنجا منتقل کند. آلایندگی محیطی هم زیادی دارد. نیروگاه بوشهر با قدرت ۶۸۰ مگاوات که کار کرده حدود ۴میلیون و ۱۰۰هزار تن از آلودگی محیط زیست کاسته است. اگر با قدرت ۱۰۰۰مگاوات کار می کرد، حدود ۷میلیون تن می توانست جلوی آلایندگی محیطی را بگیرد. در دنیا اگر نیروگاه های تولید برق تبدیل به نیروگاه های اتمی بشوند چه میزان آلایندگی محیطی کم می شود. معاهده گیوتو هم در همین زمینه است، جلوی گازهای گلخانه ای گرفته شود.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به کم هزینه بودن نیروگاههای هسته ای در تولید برق و دستیابی ایران به سوخت هسته ای گفت: بهای اولیه احداث نیروگاه اتمی زیاد است، اما به مرور زمان صرفه جویی که در مصرف سوخت صورت می گیرد، حدود ۷الی ۸ برابر هزینه تولید برق به روش هسته ای کمتر است، و این خیلی به صرفه است. بر همین اساس ایران می خواست چرخه سوخت هسته ای ایجاد کند، چرا که سایر کشورها به ایران سوخت نمی دهند. حدود ۶ الی۷ سال طول کشید تا سال۷۵ ما یک سانتریفیوژ را بسازیم. ۹ سال طول کشید تا یک آبشار و زنجیره سانتریفیوژ تولید کردیم و مورد مخالفت قرار گرفتیم. سال۸۱ منافقین و سرویس های جاسوسی گزارش کذبی را به آژانس دادند. و ما برای دفاع از خودمان وارد مذاکره شدیم.

وی با اشاره به روند مذاکرات افزود: در چند سال اخیر به مرور زیاده خواهی ها از ایران بیشتر شد و از مسئله هسته ای وارد مسئله موشکی شدند، و امنیت اسرائیل را پیش کشیدند و سایر مسائل مثل نانو تکنولوژی و فیزیک هسته ای را هم پیش کشیدند و به اینجا رسیدیم. مسئله بازجویی از دانشمندان هسته ای هم در دولت هشتم شروع شد و هنوز ادامه دارد. ما در آن زمان به دنبال اثبات عدم ساخت بمب اتم بودیم. امروز مسئله فرق دارد امروز آنها می دانند و مطمئن شده اند ما بمب اتمی نداریم می خواهند فعالیت هسته ای ما را محدودکنند که در آینده نداشته باشیم.

رئیس کمیته صیانت از حقوق هسته ای مجلس با اشاره به تغییر فاز مسئله هسته ای ایران تصریح کرد: الان زمان راستای آزمایی آمریکا و ۱+۵ و آژانس است. ما امتحان خود را پس دادیم الان نوبت آنهاست و تمامی تحریم ها در روز توافق باید لغو گردد. ما همه تعهدات خودمان را انجام داده ایم حالا نوبت آنهاست. ما دانش هسته ای را بومی کرده ایم. مسئله هسته ای اکنون وارد فاز دیگری شده است و به اقتدار و عزت و سیاسی جمهوری اسلامی ایران گره خورده است. یعنی اگر آمریکا موفق شود در اقتدار جمهوری اسلامی ایران تأثیر می گذارد.

این نماینده مجلس افزود: آنها به دنبال این هستند که تحریم ها را قدم به قدم تعلیق کنند. آنها دنبال لغو نیستند، دنبال تعلیق تحریم ها هستند. و اینکه پرونده ما فعال باشد و الان هم دومیدان علیه ما ایجاد کرده اند، یکی در گنگره است و دیگری در شورای امنیت.

کارخانه تصریح کرد: آنها پرونده جمهوری اسلامی ایران را به ذیل فصل هفتم ماده ۴۱ برده اند، یعنی اگر ما تا کنون با ۱+۵ طرف بودیم از این به بعد با آنها طرف هستیم، با شورای امنیت و با جامعه جهانی هم طرف هستیم. شورای امنیت هم زیر نفوذ امریکاست. شورای امنیتی که در مسئله حمله عربستان به یمن، از عربستان حمایت می کند. ما این شورای امنیت را داریم. ما به چه دلیل باید پرونده هسته ایمان را به اینها بسپاریم. ما داریم جبهه های دیگری را در مقابل خودمان ایجاد می کنیم.

کارخانه در خاتمه، غفلت از تولید ملی را غفلت از تنگه احد اقتصادی خواند و گفت: رهبری راه را نشان دادند و فرمودند اقتصاد را از درون درست کنید. اقتصاد از درون کشور حل می شود با اقتصاد مقاومتی نه در آن طرف مرزها. غفلت از تولید ملی غفلت از تنگه احد اقتصادی است. ما از احد اقتصادی غافل شدیم و دشمن دارد از این غفلت ما سوء استفاده می کند. و می خواهد به اقتصاد ما ضربه بزند. مهم تر از اینها عزت و اقتداری که است جمهوری اسلامی ایران بدست آورده است این به بهای خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و ما باید به رهنمودهای ایشان توجه کنیم و در افق روشنی که ایشان ترسیم کرده اند حرکت کنیم.
در پایان مراسم به پرسش های حاضران پاسخ داده شد. بیانیه قرائت و به امضای حضار رسید.

بیانیه

به نام خدا
«متن بیانیه تشکل های زنان انقلابی در مورد مذاکرات هسته ای»

انقلاب اسلامی با هدایت های امام خمینی (ره) و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب، امروز با اقتدار در عرصه های جهانی می درخشد. ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی و نبردهای نرم پس از آن، یک کشور مقتدر و نیرومند است که تکیه گاه بزرگ مسلمانان و آزادگان جهان است.

امروز استکبار جهانی با بهانه قرار دادن پیشرفت های شگفت انگیز هسته ای و نیز توفیقات جمهوری اسلامی در سایر رشته های علمی در صدد ضربه زدن به ملت ایران است و نمی خواهد ایران اسلامی به سلامت از پیچ بزرگ تاریخ معاصر عبور کند.

از آنجایی که زنان همیشه نقش مهم و کلیدی در پیروزی و مقاومت داشته اند، ما تشکل های زنان انقلابی ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای مبتنی بر عزتمندی و اقتدار، مطالبات خود را به شرح زیر اعلام می داریم:

۱- توافق ها در چارچوب خطوط قرمزی صورت گیرد که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم گردیده است. یعنی متضمن عزت و اقتدار ملت ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای باشد. به این امید که توافقی متوازن و متعادل منعقد گردد تا در آینده کشور عزیزمان دچار تبعات منفی آن نگردد.

۲- لحن مقامات آمریکایی در مذاکرات به خوبی نشان می دهد آنها عزمی برای لغو تحریم های ظالمانه ندارند و تصور می کنند از این طریق می توانند تیر خلاص را به حیات جمهوری اسلامی بزنند. از این روی چنانچه مذاکرات به لغو همزمان تمامی تحریم ها نیانجامد، نه تنها هیچ توافقی در این باب سودمند نیست بلکه خیانتی بزرگ بر منافع و مصالح ملی است.

۳- با توجه به عدم پایبندی آمریکا و هم پیمانانش نسبت به تعهدات بین المللی، لازم است هر گونه توافقی پس از راستی آزمایی از آنان صورت گیرد.

۴- ما با بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان کشورمان که توهینی آشکار به ملت ایران است و رویکردی به مراتب تحقیر آمیز تر از کاپیتولاسیون دارد، مخالفیم.

۵- دیپلماسی خارجی دولت نباید حل مسائل اقتصادی کشور را به مذاکرات پیوند زند. اقتصاد کشور باید متکی بر ظرفیت های داخلی بر اساس یک نقشه راهبردی درون زا، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

۶- از آن جایی که مذاکرات هسته ای می تواند بهانه ای باشد برای دشمن جهت اثرگذاری بر مسائل سیاسی کشور، به ویژه انتخابات پیش رو، لذا توجه به ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی، حیاتی می باشد.

۷- ما هم صدا با ملت ایران خواهان انعکاس شفاف اخبار و اطلاعات در خصوص روند مذاکرات هسته ای به مردم عزیز کشورمان هستیم.

۸- از مجلس محترم تقاضا می کنیم که طبق اصل ۷۷ قانون اساسی، «قطعنامه ها، مقابله نامه ها، قرار دادها، و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» بر هرگونه توافق هسته ای و پروتکل الحادی نظارت داشته باشند.

۹- ما تشکل های زنان انقلابی حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای مادامی که در چارچوب خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری حرکت کند، اعلام می نماییم و چنانچه دشمنان نظام با زیاده خواهی مانع از انجام توافق شوند، از تیم مذاکره کننده بخاطر مقاومت در برابر دشمن تجلیل خواهیم کرد و همچنان راه خود را استوار و پر قدرت ادامه می دهیم.

۱۰- از همه جناحهای سیاسی می خواهیم با وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه منافع ملی را قربانی منافع سیاسی و جناحی نکنند. امید آن داریم با توافقی عزتمندانه در پاسداشت خون مقدس شهدای انقلاب به ویژه شهدای هسته ای کشورمان بکوشیم.

اسامی امضاء کنندگان بیانیه تشکل های زنان انقلابی در مورد مذاکرات هسته ای بدین شرح است:

۱-موسسه فرهنگی بشری ۲- حزب موتلفه اسلامی ۳- اتحادیه بین المللی زنان و ادیان توحیدی
۴- موسسه قدر علوی ۵- انجمن بهار سبز امید ۶- انجمن بین المللی حمایت از خانواده های ترور ۷- انجمن زنان مسلمان مبارز ۸- انجمن دوستداران خانواده موفق ۹- انجمن بیان
۱۰- انجمن خیریه حسنی ۱۱- انجمن حمایت از جانبازان سلاحهای شیمیایی ۱۲- موسسه فرهنگی هل اتی
۱۳-انجمن طنین (فارغ التحصیلان حوزه فاطمیه) ۱۴- زنان اندیشمند جهان اسلام ۱۵- انجمن طوبی ۱۶- انجمن مشکاۀ ۱۷- انجمن زنان عدالت خواه ۱۸- بنیاد آیه های ایثار و تلاش ۱۹- موسسه کریمه ولایت
۲۰- جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر ۲۱- تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران ۲۲- جمعیت زنان ایثارگر
۲۳- مؤسسه سمای تربیت (دانشگاه علم و صنعت) ۲۴- مؤسسه فرهنگی هنری شبستان هنر
۲۵- رهپویان قائم آل محمد (عج) ۲۶- موسسه فرهنگی جوانه صلح ۲۷- انجمن زنان داداندیش ۲۸- انجمن ریحانه النبی ۲۹- موسسه حدیث هدایت ۳۰-موسسه رضوان ۳۱- کانون فرهنگی بانو امین ۳۲- کانون میثاق زندگی ۳۳ - موسسه کوثر ولایت نور ۳۴- مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح ۳۵- مرکز جامع توانمندسازی زنان
۳۶- مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی ۳۷- موسسه طلوع بصیرت شیراز ۳۸- موسسه فرهنگی هنری نور
۳۹- جمعیت زندگی ۴۰- انجمن خیریه قائمیه ۴۱- انجمن زنان عقیله بنی هاشم
۴۲- کانون فرهنگی اجتماعی بانوان استان هرمزگان ۴۳- مجموعه فرهنگی انتظار واحد خواهران (بندر عباس) ۴۴- کانون سیمرغ خلیج فارس (بانوان)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *